از شایعه تا واقعیت یک توییت؛
روز گذشته بخشی از مصاحبه رئیس اتاق اصناف قم، به شایعه ای جذاب در فضای مجازی تبدیل شد و طی یک برنامه ای شاید هماهنگ شده این شایعه توییتری، فضای مجازی و رسانه های معاند را در بر گرفت و موجب سو استفاده دشمنان وقم هراسان شد.
کد خبر: ۱۰۵۷۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰ 23 July 2022

به گزارش تابناک قم، از قول حمید خرمی، رئیس اتاق اصناف قم اعلام کردند: پوشیدن تیشرت برای فروشندگان واحد صنفی قم ممنوع شد.

این جمله را اکانتی توییتری به نام سمیه سایش، خبرنگار خبرگزاری بازار ایران، توییت کرد و موجب راه اندازی یک هجمه اساسی بر علیه قم و به عبارتی قم هراسی در فضای مجازی شد.

ماجرای ممنوعیت پوشیدن تیشرت در قم چه بود؟ / تعلل در شفاف سازی برای قم هزینه ایجاد می کند!

مطلبی که اصالت آن تایید نشده فضای توییتر را در بر گرفت و باعث شد تا فعالان فضای مجازی از جمله عده ای از اکانت های فیک و معاند سو استفاده کرده و مثل همیشه آتش توپخانه های دروغ پراکنی را سمت قم بگیرند.

قصه اینجا تمام نشد و پای این توییت علاوه بر رسانه های معاند مثل ایران اینترنشنال به کانال های خبری استانی نیز رسید و عده ای خواستار اعلام حقیقت این مطلب شدند.

ماجرای ممنوعیت پوشیدن تیشرت در قم چه بود؟ / تعلل در شفاف سازی برای قم هزینه ایجاد می کند!

اما ماجرا از چه قرار بود؟

حمید خرمی، رییس اتاق اصناف قم در گفت‌وگویی با خبرگزاری فارس و در ذیل یک گزارش مربوط به بحث عفاف و حجاب، اذعان کرده بود: قوانین محکمی در خصوص ضرورت رعایت حجاب و عفاف توسط فعالان صنفی مختلف با مدیریت اتاق اصناف وضع شده و در حال اجرا است.

رئیس اتاق اصناف قم در ادامه بیان کرده بود: یکی از مصوبات مهم اتاق اصناف و اماکن قم این است که فروشندگان قمی چارچوب‌هایی را در زمینه حجاب خود رعایت کنند و هم زنان و هم مردان نسبت به نحوه و میزان پوشش خود دقت داشته باشند. به عنوان مثال پوشیدن تی‌شرت نامناسب برای آقایان و مانتوهای خیلی کوتاه برای بانوان فروشنده ممنوع است.

در این مصاحبه همانطور که مشخص است نه منعی برای پوشیدن تی شرت توسط آقایان ذکر شده و نه منعی برای لباس آستین کوتاه مطرح شده است اما با شیطنت های یک فعال توییتری و سواستفاده رسانه های معاند موج جدیدی از قم هراسی در فضای مجازی شکل گرفت و بار دیگر نام قم با یک خبر منفی بر سر زبان ها افتاد.

جای خالی یک شفاف سازی کامل و اقدام به موقع

این شایعه می توانست در ساعات اولیه انتشار با یک مصاحبه از سوی اتاق اصناف قم و انتشار به موقع و دقیق در رسانه ها پایان یابد و مانع از ایجاد هزینه برای شهر کریمه اهل بیت شود.

مسوولان و مدیران استان باید به این مهم توجه داشته باشند که قم، مهد انقلاب و ام القرای جهان اسلام همچنان در صدر حملات معاندین و دشمنان اسلام و انقلاب است و با توجه به این مهم می بایست رصد دقیق تر و نظارت جدی تری در انتشار و تولید اخبار استانی شود تا همانند این شایعه، خوراک رسانه ای برای قم هراسان تولید نشود.

فخرالدین یوسف پور

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار