تولیت حرم حضرت معصومه (س) با بیان اینکه امر به معروف فقط محدود به ایران و اسلام نیست، گفت: احیای فریضه امر به معروف از اهداف بلند عاشوراست و ماه محرم فرصت مناسبی برای پرداختن به ابعاد مختلف این فریضه دینی است.
کد خبر: ۱۰۵۹۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲ 31 July 2022

به گزارش تابناک قم، به مناسبت فرا رسیدن دهه امر به معروف و نهی از منکر دبیر و اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با حضور در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س) دیدار و گفت‌وگو کردند.

آیت الله سیدمحمد سعیدی در این جلسه طی سخنانی اظهار کرد: قیام امام حسین(ع) یک کار خدایی بود که بعد از گذشت سال‌ها همچنان در یادها مانده است، خاندان بنی‌امیه در آن زمان فقط گناه نمی‌کردند بلکه به دین مبین اسلام نیز تعرض می‌کردند.

وی گفت: گاهی فرد فقط یک گناه را انجام می‌دهد و با دین کاری ندارد، اما خاندان بنی‌امیه علاوه بر گناه به اصل دین تعرض می‌کردند و در امور شرعی دست می‌بردند و حتی گاهی از خود حدیث جعل می‌کردند.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: اگر قرار باشد کاری به خواست خدا انجام شود شک نکنید در کل دنیا بلکه در پایگاه دشمن هم نفوذ خواهد کرد، گاندی پیرو دین بودا بود اما قیام امام حسین(ع) در قلب وی نفوذ کرده بود از پیام عاشورا درس‌های مهمی گرفت. این حماسه عظیم نه مرز جغرافیایی و نه زمان خاصی دارد بلکه تمام عصرها و تمام نسل ها و سرزمین ها را پشت سر گذاشته و منحصر به سال ۶۱ هجری نیست.

وی افزود: همه ما می‌دانیم که امام حسین (ع) برای موضوع امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و با خانواده خود راهی کربلا شد، اقدامات خاندان بنی‌امیه یک نمونه بارز از منکر اجتماعی بود که همه مردم را شاکی کرده بود و امام حسین(ع) نیز هدف خود از قیام را، زنده نگه داشتن دین اسلام و امر به معروف و نهی از منکر بیان کردند.

آیت‌الله سعیدی عنوان کرد: مسئله امر به معروف و نهی از منکر هم اگر به خواست خدا انجام شود شک نکنید در کل دنیا به آن توجه خواهد شد، امر به معروف و نهی از منکر تنها مختص به مسلمانان نیست، هر فردی در هرجای دنیا کسی را دید که راه اشتباهی را در پیش گرفته است باید به او تذکر دهد و آن را نهی از منکر کند، عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه مردم است و فقط مختص به یک نهاد تخصصی نیست.

وی ادامه داد: در فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید کار فقط برای خدا و مخلصانه باشد که اگر اینگونه شود خداوند نیز برکات آن را مضاعف خواهد کرد و باید حرکت و احیای این فریضه الهی منطبق با فطرت، عقل و شرع باشد.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) گفت: امر به معروف و نهی از منکر نیز فقط مختص به ایران اسلامی نیست بلکه این موضوع در ادیان‌ و مذاهب مختلف به گونه‌ای بیان شده است، به عنوان مثال در کشور‌های غربی مانند فرانسه و انگیس محدودیتی در خصوص حجاب وجود ندارد اما کسی اجازه ندارد که برهنه وارد خیابان شود و باید تا حدودی قوانین آنجا را رعایت کند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: موضوع مهمی همچون امر به معروف و نهی از منکر باید در تمامی بخش‌های مدیریتی و جامعه به صورت محسوس دنبال شود، گاهی وقت‌ها اقداماتی در این خصوص صورت می‌گیرد اما انعکاسی در جامعه ندارد، بهتر است که هر فعالیتی جهت ارتقا در این زمینه انجام می‌شود آشکارا به اطلاع مردم کشور برسد.

وی گفت: احیای فریضه امر به معروف از اهداف بلند عاشوراست و ماه محرم فرصت مناسبی برای پرداختن به ابعاد مختلف این فریضه دینی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار