رییس مرکز بهداشت شهرستان قم گفت: مرکز مشاوره شیردهی استان قم سالانه ۲ هزار و ۴۰۰ مشاوره حضوری و ۶۰۰ مشاوره تلفنی به مادران قمی ارائه می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۵۹۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰ 02 August 2022

به گزارش تابناک قم، بهاره زارع افزود: مرکز تخصصی شیردهی با حضور سه کارشناس متخصص علاوه بر ارائه راهنمایی‌های لازم برای شیردهی صحیح، وسایلی از جمله شیردوش، رابط شیردهی، سرنگ و کاپ شیردهی به‌صورت کمکی در اختیار مادران قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: همچنین کارشناسان پس از بررسی‌های لازم در صورت تایید مشکلات شیردهی از سوی مادر،‌ نحوه صحیح تغذیه نوزاد با شیرخشک را آموزش می‌دهند.

وی ادامه داد: مرکز مشاوره شیردهی واقع در میدان رسالت، ابتدای بلوار سمیه، مرکز مشاوره امیرالمومنین(ع)، واحد شیردهی و شماره تماس ۳۷۸۳۰۳۹۲ در خدمت مادران است.

زارع گفت: از هفته ششم تا دهم بارداری که مادران باید برای تشکیل پرونده به مراکز بهداشت مراجعه کنند، دوره‌های مشاوره شیردهی با حضور کارشناسان مجرب در تمام مراکز بهداشت استان و بیمارستان‌ها تا پایان هفته بارداری برگزار می‌شود.

وی افزود: در این کارگاه‌ها نحوه صحیح شیردهی، بغل کردن نوزاد و راهکار مناسب برای مشکلات احتمالی که هنگام شیر دادن به نوزاد ممکن است برای مادر به وجود آید، ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: بیمارستان‌های شهدا و امام رضا(ع) استان قم به علت ترویج و حمایت از تغذیه با شیر مادر به‌عنوان بیمارستان دوستدار کودک شناخته شده‌اند و سایر بیمارستان‌ها نیز در حال رفع موانع برای دریافت این لوح هستند.

رییس مرکز بهداشت شهرستان قم با بیان این‌که شیر مادر علاوه بر تغذیه نوزاد از او محافظت می‌کند، گفت: شیر مادر مملو از ترکیبات زنده از جمله سلول‌های بنیادی، گلبول‌های سفید و باکتری‌های مفید و همچنین سایر مولفه‌های فعال زیستی مانند آنتی‌بادی‌ها، آنزیم‌ها و هورمون‌هاست که همگی به مبارزه با عفونت، جلوگیری از بیماری و همچنین در رشد طبیعی نوزاد تاثیر بسزایی دارد.

وی افزود: نوزادانی که به‌طور انحصاری در ۶ ماه اول زندگی خود از شیر مادر تغذیه می‌کنند، کمتر از سایر نوزادان از بیماری‌های گوارشی(مشکلات معده و روده)، سرماخوردگی و آنفلوانزا، عفونت گوش و قفسه سینه رنج می‌برند.

اول تا هفتم آگوست مصادف با ۱۰ تا ۱۶ مردادماه هفته جهانی تغذیه با شیر مادر نامگذاری شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار