مدیرکل انتقال خون استان قم گفت: پویش نذر خون امسال به مناسبت محرم و صفر با شعار « نذر خون حسینی از تاسوعا تا اربعین» در قم برگزار می شود.
کد خبر: ۱۰۵۹۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳ 02 August 2022

به گزارش تابناک قم، مرتضی نوریان ابراز داشت: در روزهای تاسوعا و عاشورا همه مراکز خون گیری قم با حضور ۹۸ درصدی کارکنان فعال هستند و از ساعت های اولیه صبح تا ساعت ۱۸ پذیرای مردم هستیم.

وی با اشاره به علت نام گذاری شعارنذر خون حسینی از تاسوعا تا اربعین گفت: این پویش ایجاد شد تا حجم زیادی از مراجعه کننده صرفا در تاسوعا و عاشورا به مراکز خون گیری وارد نشوند چرا که مردم علاقه مند به اهدای خون در این ۲ روز زیاد هستند.

وی بیان کرد: اگر نذر خون تا اربعین ادامه یابد پویش ایثار حسینی و اهدای خون آگاهانه را ایجاد کرده ایم که مردم آگاه استان قم بتوانند کمک کنند تا خون کامل را به اندازه همه نیازمندان داشته باشیم.

نوریان وضعیت مراجعه بانوان برای اهدای خون در استان را نامطلوب ذکر کرد و گفت: در مراکز اهدای خون زنان کمتر دیده می شوند و این تفکر وجود دارد که خانم ها شرایط جسمانی و احساس به مبتلا بودن به کم خونی دارند که اگر خون اهدا کنند حالشان بد می شود از این رو در کشور ما آمار تعداد اهداکنندگان زن خوب نیست.

وی اظهار داشت: امسال و تا پایان تیرماه ۲ درصد کاهش اهدای خون داشتیم این در حالیست که نیمی از جمعیت استان را بانوان تشکیل می دهند و اگر مشارکت داشته باشند بعد از معاینه این اطمینان برای آنان داده می شود که با خیال آسوده خون خود را اهدا کنند.

مدیرکل انتقال خون استان قم افزود: سازمان بهداشت جهانی تا سال ۲۰۲۰ این هدف گذاری را کرد که اهدای خون ۱۰۰ درصد داوطلابانه و بدون چشم داشت باشد و ۹۶ کشور از جمله ایران به این هدف دست پیدا کرده اند و اکنون در سراسر کشور اهدای خون ۱۰۰ درصد داوطلبانه و بدون چشم داشت مالی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار