معاون بهره‌برداری آبفای قم گفت: برای جبران کسری آب قم از سدکوچری میزان آب برداشتی از سد ۱۵ خرداد ۶۷۰ درصد و میزان برداشت از منابع زیرزمینی ۱۷۰ درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۱۰۵۹۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰ 02 August 2022

به گزارش تابناک قم، محمود سربندی فراهانی صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت تأمین آب استان قم اظهار داشت: بیش از ۵۴ میلیون و ۷۹۸ هزار متر مکعب در چهار ماه نخست امسال در استان قم آب تولید و توزیع شده است.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان قم افزود: این حجم از آب در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، بیش از یک میلیون و ۹۱۳ هزار متر مکعب افزایش داشته است.

سربندی فراهانی عنوان داشت: حدود نیمی از آب قم در ۴ ماه نخست امسال از محل سد کوچری تأمین می‌شود که این میزان در سال گذشته ۷۸ درصد بوده است.

وی ادامه داد: در سال جاری سهم قم از محل آب سد کوچری کاهش یافت و مابقی کسری آب استان از محل سد ۱۵ خرداد و منابع زیرزمینی تأمین شد.

سربندی فراهانی افزود: برای جبران کسری آب قم میزان آب برداشتی از سد ۱۵ خرداد ۶۷۰ درصد و میزان برداشت از منابع زیرزمینی ۱۷۰ درصد افزایش یافت که به همین دلیل کیفیت آب قم کاهش یافت هر چند که از نظر سلامت و بهداشت استانداردهای لازم را داراست.

وی عنوان کرد: ششم مردادماه پیک مصرف آب در قم شکسته شد و به ۵ هزار و ۴۷۰ لیتر در ثانیه رسید که این میزان بیشترین حجم آب مصرفی از ابتدای سال تا کنون بودا است.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان از عموم مردم قم خواست تا در مصرف آب صرفه جویی لازم را داشته باشند تا شبکه آب استان شرایط پایداری داشته باشد و به دنبال ان کیفیت آب نیز افزایش یابد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار