معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم بابیان اینکه شهرداری از فناوری‌های روز دنیا در حمل‌ونقل مسافر استفاده کند، گفت: استفاده از ظرفیت و توان بخش خصوصی راهکار اصولی مدیریت و ارتقای بهره‌وری در بخش خدمات است.
کد خبر: ۱۰۶۸۶۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶ 21 September 2022

به گزارش تابناک قم، ابراهیم معتمدی در جلسه شورای مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی قم بیان کرد: در حوزه خدمات باید به سمت مردمی کردن فعالیت‌ها حرکت نموده و از توان بخش خصوصی استفاده بیشتری شود.

وی گفت:‌ مردمی‌سازی و استفاده حداکثری از توان فناوری و تکنولوژی‌های مدرن بهترین راه جهت مدیریت مطلوب ناوگان عمومی قم است.

معتمدی یادآور شد: در وضعیت بودجه‌ای حاکم بر کشور و نهادهای عمومی، باید به سراغ بهره‌گیری از توان بخش خصوصی باشیم.

وی اهمیت حمل‌ونقل بار را نیز موردتوجه قرار داد و تصریح کرد: ساماندهی این حوزه نیز در اولویت برنامه‌های آتی شهرداری قم باشد.

ضرورت اجرای سیاست گذاری واحد در حوزه حمل‌ونقل مسافر

فرماندار قم نیز با بیان اینکه جابه جایی دانش آموزان طبق قانون بر عهده شهرداری است، گفت: شرکت‌های اینترنتی به رانندگانی که در زمینه سرویس مدارس همکاری لازم را ندارد، خدمات سفر ارائه ندهند.

عباس ذاکریان تصریح کرد: درحال حاضر توان و ظرفیت سازمان تاکسیرانی قم کمتر از تعداد بالای دانش آموزان است.

وی اضافه کرد: باید متناسب با نیاز و توقعی که در سازمان تاکسیرانی در خصوص سرویس مدارس است، ظرفیت‌های لازم نیز ایجاد شود.

ذاکریان بابیان اینکه باید سیاست‌گذاری واحدی در حوزه حمل‌ونقل صورت گیرد ، اظهار داشت: اگر سیاست‌گذاری واحد در این حوزه عملیاتی شود احتمال سوءاستفاده برخی شرکت‌های خصوصی و آنلاین کاهش می‌یابد.

فرماندار قم با اشاره به کمبود سرویس مدارس، تصریح کرد: هم‌اکنون ۶ هزار سرویس مدرسه در قم نیاز است و درصورتی‌که ساعت شروع مدارس هفت صبح باشد، بسیاری از والدین می‌توانند بار جابه‌جایی دانش آموزان به مدارس را به دوش کشیده و حدود ۵۰ درصد از نیاز را برطرف کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار