رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: اقدام‌های در حال انجام برای سند دار کردن اراضی کشاورزی درقم بسیار با اهمیت است و به فعالیت‌های این بخش مهم اقتصادی استان، هویت و جان تازه‌ای می‌بخشد.
کد خبر: ۱۰۶۸۶۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳ 21 September 2022

به گزارش تابناک قم، محمد رضا حاجی رضا بیان کرد: در این خصوص همکاری خوبی میان سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل منابع طبیعی و همچنین اداره کل ثبت اسناد قم شکل گرفته‌است و امیدواریم بتوانیم در این حوزه که با مباحث حقوقی مرتبط است، به نتیجه لازم دست یابیم.

وی افزود: در همین رابطه از ۱۰۴ هزار هکتار زمین کشاورزی قابل کشت در قم، مشخصات ۲۴ هزار هکتار تثبیت و تکالیف داخل پلاک مشخص شده‌است که این موضوع به معنای پیشرفت ۸۰ درصدی کارهای مرتبط با سند دار کردن آن‌هاست،‌ در تلاش هستیم تا بقیه اقدام‌های لازم نیز به سرعت انجام و سند زمین برای کشاورزان بهره‌بردار صادر شود.

وی با اشاره به این که با سند دار کردن اراضی، انگیزه کشاورزان برای انجام فعالیت‌ و تولید محصول، بیشتر می‌شود، افزود: زمانی که کشاورزان اسناد زمین‌های خود را در اختیار داشته‌ باشند با آسودگی بیشتری به کشت محصول می‌پردازند و همین مساله در نهایت ظرفیت بخش کشاورزی استان در تولید انواع محصولات مورد نیاز مردم را نیز افزایش خواهد داد.

حاجی رضا تاکید کرد: در همین رابطه سازمان جهاد کشاورزی قم در راستای حمایت از کشاورزان و بهره‌برداران این بخش،‌ از همه ظرفیت‌ها برای سرعت بخشیدن به روند صدور اسناد اراضی کشاورزی استان استفاده خواهد کرد. 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تولید غذای سالم برای تامین نیاز شهروندان، بیان داشت: حفظ امنیت غذایی مردم مهمترین رویکردی است که دنبال می‌کنیم و بر همین اساس تلاش داریم با همکاری بهره‌برداران بخش کشاورزی استان، سطح تولید محصولات غذایی در قم را با درنظر گرفتن استانداردهای کیفی، هرچه بیشتر افزایش دهیم.

بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار