فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) استان‌ قم، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و هفته دفاع مقدس گفت: امروز این عظمت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و نیز بازدارندگی که در منطقه به وجود آمده است؛ مدیون خون شهدا، ایثارگران و جانبازان است
کد خبر: ۱۰۶۹۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶ 24 September 2022

اقتدار امروز نظام مدیون خون شهیدان است

 به گزارش تابناک قم، سردار محمدرضا موحد، در سخنرانی این هفته شهر قم در مصلای قدس اظهار داشت: در استان قم ۶ هزار و ۹۰ شهید، بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ جانباز، ۶۰۵ آزاده و نزدیک به ۱۰۰ هزار رزمنده؛ جان خود را برای دفاع از اسلام و انقلاب در کف دست گذاشتند.

وی از هشت سال دوران دفاع مقدس به عنوان ادامه راه عاشورا نام برد و گفت: کاری که برای رضای خداوند متعال انجام شود، پروردگار نیز کمبودها را جبران می کند و امداد غیبی به کمک می آید و خدا در دل دشمنان رُعب ایجاد می کند.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس ما یک جنگ جهانی تمام عیار علیه ما بود، بیان کرد: در دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک این مملکت را به دشمن ندادیم و دشمنان نیز نتوانستند به اهداف خود از جمله براندازی این نظام دست یابند و این آرزو را با خود به گور می برند. 

موحد خاطرنشان کرد: توکل به خداوند متعال، رهبری حکیمانه امام خمینی(ره)، پشتیبانی همه جانبه آحاد مردم و اخلاص رزمندگان اسلام، شهیدان، جانبازان و ایثارگران؛ رمز ماندگاری دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه شعار امسال هفته دفاع مقدس «ما مقاوم هستیم»، است؛ تاکید کرد: امروز به لطف خداوند متعال در همه عرصه ها قوی شده ایم و اگر ضعیف بودیم، موج تهاجم دشمن ویرانگر بود.

فرمانده سپاه استان قم با اشاره به اینکه ملت ایران در همه عرصه ها پایِ کار است، تصریح کرد: هدف اصلی این انقلاب آن است که پرچم انقلاب اسلامی ایران را به دست صاحب اصلی آن برساند.

موحد خاطرنشان کرد: امروز نبرد دشمنان ما در اشکال گوناگونی در عرصه هایی همچون سایبری و اقتصادی می باشد و جهاد نیازمند ابتکار عمل است.

وی گفت: اینجانب به نمایندگی نیروهای مسلح استان قم، ضمن تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب و فرمانده معظم کل قوا، شهدا و روح پرفتوح امام راحل (ره)؛ آمادگی خود را برای اجرای صددرصدی فرامین فرمانده کل قوا اعلام می کنم.

وی همچنین گفت: امسال‌ به ‌مناسبت هفته دفاع مقدس ۱۵۰ عنوان برنامه در عرصه‌های گوناگون فرهنگی،‌ اجتماعی و عمرانی توسط بخش‌های مختلف سپاه و بسیج استان اجرا می‌شود و برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم یکی از این برنامه هاست.

۳۱ شهریورماه سالروز شروع جنگ تحمیلی در سال ۱۳۵۹ توسط رژیم بعثی صدام می‌باشد که از ۳۱ شهریور تا ۶ مهر به عنوان «هفته دفاع مقدس» نامگذاری شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار