شهردار قم بر ضرورت نوسازی ناوگان تاکسیرانی قم باتوجه به حجم بالای زائران و مسافران تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۶۹۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸ 24 September 2022

به گزارش تابناک قم، سیدمرتضی سقائیان نژاد در جلسه شورای سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم، با تأکید بر ضرورت اصلاح اساسنامه سازمان تاکسیرانی، اظهار داشت: تا زمان اصلاح احتمالی، اساسنامه کنونی باید باقدرت اجراشده و حداکثر استفاده از ظرفیت‌های آن صورت بگیرد.

وی بابیان اینکه نوسازی و ارتقای کیفیت تاکسیرانی در کلان‌شهری مانند قم با توجه به حجم بالای زائران و مسافران ورودی ضرورت دارد، افزود: ماهیت تاکسیرانی متفاوت از اتوبوس‌رانی است و در نگاه کلان تاکسی به‌عنوان وسیله حمل‌ونقل عمومی به شمار نمی‌رود و نمی‌توان نسخه واحدی برای این دو ناوگان پیچید.

شهردار قم با تأکید دوباره بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های فعلی اساسنامه این سازمان، ابراز کرد: تا زمانی که اساسنامه سازمان نظارت و مدیریت بر تاکسیرانی توسط وزارت کشور اصلاح شود، باید سازوکار مطلوبی برای افزایش بهره‌وری و استفاده حداکثری از اساسنامه فعلی در پیش‌گرفته شود.

وی ورود به عرصه‌های نوین خدمت‌رسانی را مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: شهرداری قم از ابتدا مخالف فعالیت تاکسی‌های آنلاین نبوده، بلکه به دنبال مدیریت واحد در امر حمل‌ونقل مسافر و بار است.

سقائیان‌نژاد آیین‌نامه مصوب سرویس مدارس را موردتوجه قرار داد و گفت: یکی از الزامات مهم در ایفای نقش بیشتر سازمان تاکسیرانی در سرویس مدارس، در کنار توجه به مباحث اجتماعی و اقتصادی شهروندان، فرهنگ‌سازی عمومی نسبت به هدایت والدین و مدارس به‌سوی مقررات ملی و محلی است.

وی با اشاره به فرسودگی ۶۰ درصدی تاکسی‌های شهری قم، تأکید کرد: مساله نوسازی یکی از اولویت‌ها و نیازهای حیاتی این ناوگان است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار