معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: کمبود سرویس مدارس سال تحصیلی قم با استفاده از چندراهکار عملیاتی مانند استفاده از تاکسی‌های اینترنتی، تغییر در زمان فعالیت مقاطع مختلف تحصیلی و تصویب احتمالی شورای اداری استان در تاخیر یک ساعته آغاز فعالیت ادارات قم در حال مدیریت است.
کد خبر: ۱۰۶۹۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶ 24 September 2022

به گزارش تابناک قم، مسعود طبیبی بیان کرد: با توجه به رکود دوساله گذشته در آموزش حضوری مدارس، شهرداری قم در تلاش است تا با کمک جمعی نیازهای پیش رو در امر سرویس مدارس را برطرف نماید.

وی ادامه داد: به دلیل تعطیلی دو سال گذشته مدارس، بسیاری از رانندگان فعال در سرویس مدارس به مشاغل دیگر روی آورده و با کمبودهایی در سرویس مدارس به وجود آمده‌است.

طبیبی با اشاره به راهکارهای عملیاتی جهت مدیریت سرویس مدارس، اظهار داشت: مدیریت تقاضا یکی از راهکارهایی است که در سطح شهر قم در حال انجام است به‌نحوی‌که دوره متوسطه دوم سال ۷ صبح، متوسط اول هفت و ربع و دبستان‌ها از ساعت ۷ فعالیت خود را آغاز خواهند کرد تا مقداری از بار تقاضای سرویس مدارس کاسته شود.

وی یادآور شد: همچنین تلاش می‌شود ساعت کاری ادارات استان نیز بین نیم تا یک ساعت با تأخیر آغاز شود تا بخش مهمی از بار تقاضای سرویس مدارس توسط اولیای آن‌ها بگیرد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم اضافه کرد: در بسیاری از کشورها سرویس مدارس صرفاً از طریق ناوگان عمومی انجام می‌گیرد درحالی‌که در کشور ما جای ناوگان عمومی در این مسئله کاملاً خالی است.

طبیبی اظهار داشت: همچنین در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا با نگاه‌های زیست‌محیطی و سلامت، دانش‌آموزان به‌صورت پیاده با همراهی یکی از والدین راهی مدرسه می‌شوند که در برخی موارد کاملاً راهگشاست.

وی استفاده از ظرفیت تاکسی‌های اینترنتی را از راهکارهای دیگر در مدیریت مطلوب سرویس مدارس دانست، تاکید کرد: هماهنگی با شرکت‌های تاکسی اینترنتی نیز در حال شکل‌گیری است و در قالب آن شهرداری سهم ریالی خود را نیز به این شرکت‌ها واگذار خواهد کرد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم مشکلات مربوط به نرخ سرویس مدارس را موردتوجه قرار داد و خاطرنشان کرد: نرخ سرویس مدارس در قم فاصله زیادی با کلان‌شهرهای دیگر دارد و پایین بودن این نرخ سبب شده تا رانندگان تمایل چندانی برای فعالیت در این بخش نداشته باشند.

وی ادامه داد: ۲۵۰ هزار تومان نرخ هر سرویس دانش‌آموز در سال تحصیلی امسال در نظر گرفته‌شده که در تصویب آن وضعیت معیشتی و اجتماعی حاکم بر جامعه غلبه داشته تا مردم توان پرداخت آن را داشته باشند ولی لازم است تا شهرداری و شورای اسلامی شهر یارانه‌هایی جهت جبران مابه‌التفاوت آن به رانندگان پیش‌بینی شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: بر اساس آیین‌نامه سرویس مدارس، جابه‌جایی دانش‌آموزان باید توسط افراد ذی‌صلاح با خودروهای استاندارد زیر نظر شهرداری انجام بگیرد و صرفا سازمان تاکسیرانی اجازه صدور مجوز در این حوزه را دارد.

وی بیان کرد: والدین نسبت به اطمینان از صلاحیت رانندگان سرویس مدارس و سایر اطلاعات لازم می‌توانند به سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی "سپند"  به نشانی https://irtusepand.ir مراجعه کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار