سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی قم از برگزاری جشنواره ملی «زلال قریحه» با هدف آفرینش آثار ادبی با موضوع مادران شهدا خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۹۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵ 24 September 2022

به گزارش تابناک قم، مهدی توکلیان گفت: جشنواره ملی «زلال قریحه» با هدف تجلیل از فداکاری‌ها و جایگاه مادران شهدای استان قم و گسترش معارف دفاع مقدس توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم برگزار خواهد شد.

او افزود: مقام معظم رهبری در تقریظ خود برای شعر شاعر توانمند انقلاب، سرکار خانم مستشار نظامی که در حال حاضر دبیر محافل ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است، مرقومه کردند «ای کاش برای دیگر مادران ارجمند شهدای قم نظیر مادران شهید زین‌الدین و در سراسر کشور نیز، زلال قریحه شاعران، آثاری بیافریند.» بر این اساس و طبق فرمایش معظم‌له، آفرینش ادبی با موضوع «مادران شهید» در دستور کار قرار گرفت.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم تصریح کرد: این ضرورت توسط محافل ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور احساس و با همکاری محافل ادبی استان‌ها و محفل ادبی پروین اعتصامی اداره‌کل کتابخانه‌های استان قم اجرایی خواهد شد و از پوستر این جشنواره ملی با عنوان «زلال قریحه» به زودی و با حضور پدر شعر آیینی ایران اسلامی و جمعی از اساتید و نخبگان رونمایی می‌شود.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی قم بیان کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را با موضوع مادران شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان امنیت جمهوری اسلامی ایران در قالب‌های شعر، نوحه و سرود به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند و در پایان نیز از آثار برگزیده، همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین که روز تکریم همسران و مادران شهدا نام‌گذاری شده است، تجلیل خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار