مدیرکل سازمان تامین اجتماعی قم گفت: سیاست ما تقویت تشکل‌های کارگری و بازنشستگی و استفاده از ظرفیت آن‌ها برای خدمت رسانی است.
کد خبر: ۱۰۶۹۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱ 24 September 2022

به گزارش تابناک قم، محمد عاشوری عنوان کرد: مهم‌ترین تلاشی که در استان قم انجام شده بهبود و ارتقا ارتباط با تشکل‌هایی مانند تشکل بازنشستگی، کارگری، کار فرمایی و دولت بوده است.

وی با اشاره به اینکه که این گروه‌ها از مخاطبین سازمان تأمین اجتماعی هستند، اظهار کرد: خلأ و فاصله‌ای بین تأمین اجتماعی و تشکل‌ها دیده می‌شد که این فاصله سبب برخی از ابهامات و نارضایتی‌ها شده بود که در تأمین اجتماعی سعی کردیم این ارتباط بهتر شود تا به تشکل‌ها ثابت کنیم ما در مقابل آن‌ها نیستیم بلکه در کنار آن‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه بازخورد مثبت اقدامات انجام شده را در جامعه مخاطبان مان شاهد هستیم، ادامه داد: برای ایجاد این احساس اقدامات گوناگونی از جمله جلسات متعدد برگزار شده است که نمونه آن جلسه با اصحاب رسانه در رابطه با ابهامات و مشکلات بیمه‌ای اهالی رسانه بود.

عاشوری با تأکید بر اینکه سیاست ما تقویت تشکل‌های کارگری و بازنشستگی و استفاده از ظرفیت آن‌ها برای خدمت رسانی است، گفت: مهمترین تشکل بازنشستگی در استان قم کانون بازنشستگی تأمین اجتماعی است که سعی شده است این تشکل تقویت شود.

وی اضافه کرد: برای تقویت این صنف همه خدماتی که به بازنشستگان ارائه می‌شود از طریق این کانون صورت می‌گیرد برای مثال در طرح کرامت رضوی که از طرق کانون بازنشستگان ارائه می‌شود بازنشستگان به صورت رایگان به مشهد اعزام می‌شوند که در شش ماه اول سال هفت کاروان اعزام شده‌اند.

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی استان قم افزود: در بیمه‌های تکمیلی نیز که توسط کانون منعقد می‌شود نیمی از هزینه آن را سازمان تأمین اجتماعی تقبل می‌کند که با توجه به اینکه ۵۷ هزار مستمری بگیر در استان قم داریم هزینه‌ای قابل توجه می‌شود.

وی با بیان اینکه اعطای وام قرض الحسنه به بازنشستگان نیز از طریق کانون بازنشستگی انجام می‌شود، عنوان کرد: در حوزه کارگری نیز تسهیلات و وام‌ها از طریق تشکل‌ها انجام می‌شود تا این تشکل‌ها قوی شوند.

عاشوری با بیان این که از مهمترین اقداماتی که در حوزه کشوری انجام شده است غیرحضوری شدن خدمات در قالب طرح ۷۰۳۰ بوده است، تصریح کرد: ۳۰ خدمت در طرح ۷۰۳۰ غیرحضوری شدند تا از ۷۰ میلیون بار مراجعه کم شود اما با با پیشرفتی که در این عرصه داشتیم این ۳۰ خدمت به ۴۲ خدمت رسیده است.

 وی با اشاره به اینکه جز اولین دستگاه‌هایی هستیم که وارد عرصه خدمات غیرحضوری شدیم و مردم شیرینی آن را حس کردند، گفت: برخی از خدمات تأمین اجتماعی به صورت صد درصد غیر حضوری است مثل کمک هزینه ازدواج و محاسبه خدمت سربازی که در چند دقیقه قابل انجام است.

وی بیان کرد: غیرحضوری شدن خدمات و نسخه الکترونیک علاوه بر اینکه میلیاردها تومان در هزینه‌ها سرفه جویی کرد سبب کاهش سفرهای درون شهری و سرفه جویی در مصرف سوخت نیز شد.

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی استان قم یادآور شد: پرداخت افزایش حقوق مستمری به گیران و توقف استقراض از بانک‌ها از دیگر خدمات انجام شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار