جمع کثیری از مردم مومن و انقلابی قم روز یکشنبه همزمان با سالروز رحلت حضرت محمد(ص) و شهادت سبط اکبرش امام حسن مجتبی(ع) با برپایی اجتماع بزرگ اُمت رسول‌الله، هتک حرمت‌های صورت گرفته در اغتشاش‌های اخیر علیه قرآن کریم و مقدسات اسلامی را محکوم نمودند.
کد خبر: ۱۰۶۹۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸ 26 September 2022

به گزارش تابناک قم، سوگواران شرکت کننده در این آیین، با تجمع در شبستان امام (ره) حرم حضرت معصومه (س) و قرائت زیارت رسول‌الله به طرف حسینیه امام (ره) دفتر رهبر معظم انقلاب در قم حرکت کردند.

مردم عزادار حاضر در این آیین در حالی که بر سر و سینه می‌زدند، با شعارهای الله اکبر، لبیک یا حسین، لبیک یا خامنه‌ای و هیهات من‌الذله با آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام راحل و رهبر معظم انقلاب تجدید پیمانی دوباره بستند.

«مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر منافق، مرگ بر آل سعود ملعون و مرگ بر سلبریتی خائن» نیز از دیگر شعارهای حاضران در این مراسم عزاداری بود.

همچنین تعدادی از شرکت‌کنندگان در این آیین باشکوه پلاکاردهایی با مضمون «اینترنشنال خائن مزدور آل سعود»، «ما عاشق ایرانیم پشت رهبری می‌مانیم» و «انتظامی انتظامی تشکر تشکر» در دست داشتند.

امام جمعه موقت تهران طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: حضرت امام (ره) شخصیتی ممتاز بود، و انقلابی که پایه ریزی کرد، هم در مقایسه با انقلاب‌های قبلی برتری داشت.

حجت الاسلام کاظم صدیقی ادامه داد: امام گروه مسلحی نداشت و انقلاب اسلامی یک حرکت ترویستی و مسلحانه نبود.

وی با بیان اینکه مردم باید کار را اداره کنند و همواره کمک رهبری باشند خاطرنشان کرد: امام آمد به مردم تکیه کرد، جنگ و شورش‌های داخلی را مردم حل کردند، هر مشکلی پیش آمد که دولت از حل آن ناتوان بود، این تدبیر حکیمانه‌ای که خدای متعال به امام ما عنایت کرده بود، مردم را با قلب نورانی خودش جذب کرد و دل‌های مردم ما را شکار کرد، و مردم لحظه‌ای انقلاب را تنها نگذاشتند.

وی یادآور شد: هر جا که لازم بوده، دولت کم آورده یا کم گذاشته، ملت خودشان را صاحب اصلی این دین و این انقلاب می‌دانند.

 صدیقی با اشاره به اینکه امام به همه مشورت‌ها عنایت داشت گفت: امام فعلی ما حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای نیز آن قدر جامع حرکت می‌کنند که علما و متخصصان به این درایت‌های حضرت آقا، واقعا حیرت زده می‌مانند.

امام جمعه موقت تهران با ذکر این نکته که حوزه‌های علمیه باید به جای علوم ظاهری به علوم موهبتی تکیه کنند تصریح کرد: یک فقیه فتنه‌گر هم می‌تواند خوراک فتنه‌گران و صدای آمریکا و اسرائیل و بدبخت دنیا و آخرت باشد.

وی افزود: امام تقوا داشت، به‌واسطه تقوا از علم بهره‌مند بود، خدا هم او را به خودش واگذار نکرد، رهبر انقلاب هم نور محض است، دل به خدا داده، تمام زندگیش با تقوا بوده، از این رو امام زمان لحظه‌ای او را وانمی‌گذارد.

فتنه‌ها ناشی از برخورد نکردن با کافران است

یکی از خطبای مذهبی نیز در این آیین با اشاره به فتنه‌ سال‌های گذشته افزود: همه این فتنه‌ها ناشی از این بوده که ما با کافران با شدت برخورد نکردیم.

حجت‌الاسلام علی احتشام گفت: باید اقرار کنیم، که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نتوانستیم، نظام‌سازی که پیامبر اسلام انجام داد را در جامعه پیاده نماییم.

وی با یادآوری اینکه در قانون اساسی ما طرد و ترک استکبار و استعمار و ظلم ستیزی آمده است گفت: رئیس جمهور نیز باید مدیر و مدبر، و در برابر دفاع از قانون و شریعت با قسمی که می‌خورد مسئول باشد.

احتشام تصریح کرد: اگر در نهادهای کشور، پیوست اشداء علی الکفار و برخورد شدید با  کفار، ظالم و مستکبر قوی نباشد، باز هم باید منتظر چنین اتفاق‌هایی باشیم.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار