فراخوان هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قم با محوریت کنگره ۶۰۹۰ شهید استان قم اعلام شد.
کد خبر: ۱۰۶۹۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱ 26 September 2022

به گزارش تابناک قم، سازمان بسیج رسانه استان قم با عنایت به فرمان جهاد تبیین مقام معظم رهبری و مأموریت‌های مهم معظم‌له در گام دوم انقلاب و با هدف تقویت کیفی تولیدات رسانه‌های خبری و حمایت از آثار برتر اهالی رسانه، فراخوان هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر را با محوریت کنگره ۶۰۹۰ شهید استان قم به دبیری علی شعبانی اعلام کرد.

هشتمین دوره این جشنواره در محور‌های موضوعی «پاسداشت یکصدمین سال بازتاسیس حوزه علمیه قم»، «روایت شهدا در پیاده‌روی اربعین»، «شعار سال با عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین»، «مقابله با آسیب‌های اجتماعی»، «خانواده، جامعه و فرزندآوری»، «امید و نشاط آفرینی در جامعه» و «پیوند رسانه با بخش تولید و صنعت» در قالب‌های تیتر، مصاحبه، یادداشت و سرمقاله، گزارش مکتوب (خبری، تحلیلی و تحقیقی)، گزارش ویدئویی، اینفوگرافی، موشن گرافی و تک عکس خبری، اعلام فراخوان شد.

همچنین محور‌های بخش جایزه ویژه جشنواره با محوریت کنگره ۶۰۹۰ شهید استان قم به موضوعاتی همچون «تبیین سبک زندگی شهدا و خانواده‌های شهدای قم»، «روایت فعالیت‌های کنگره ملی شهدای قم»، «نقش و اقشار و رزمندگان در دفاع مقدس»، «شهدای بین‌الملل دفاع مقدس»، «معرفی گلزار‌ها و یادمان‌های شهدای قم»، «نقش حوزه، دانشگاه و آموزش و پرورش در ایثار و مقاومت» و «جهاد تبیین در حوزه فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت» اختصاص دارد.

آثار ارسالی به این جشنواره باید از ابتدای فروردین‌ماه ۱۴۰۱ تا ۲۰ آذرماه ۱۴۰۱ در رسانه‌ها منتشر شده باشد و لینک انتشار آثار به دبیرخانه این جشنواره ارسال شود.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به همراه لینک منتشر شده در رسانه‌های دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از طریق شماره ۰۹۹۳۰۹۳۶۸۵۸ در ایتا و واتساپ ارسال کنند.

همچنین بر اساس اعلام دبیرخانه هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر، هر یک از شرکت کنندگان صرفاً مجاز هستند در دو قالب و در هر قالب حداکثر ۴ اثر در بخش عمومی و همچنین ۴ اثر در بخش ویژه همراه با لینک انتشار اثر در فرم مربوطه ارسال کنند. در صورت حائز شدن دو رتبه برتر توسط یک فرد، فقط رتبه بالاتر کسب شده اعلام می‌شود و یک جایزه به وی تعلق خواهد گرفت.

گستره جغرافیایی جشنواره استانی بوده و آثاری قابل پذیرش هستند که رسانه منتشر کننده آن در قم بوده یا تولید کننده (ارسال کننده) ساکن قم باشد.

احراز اصالت و مالکیت اثر و پذیرش آن بر عهده دبیرخانه است و ارسال اثر به معنی پذیرش این امر است.

آثار باید در قالب‌ها و موضوعات یادشده به دبیرخانه جشنواره ارسال شود و آثاری که در این قالب‌ها جای نگیرد وارد مرحله داوری نخواهد شد. تشخیص این امر بر عهده دبیرخانه است.

فعالان رسانه‌ای دیگر استان‌ها در صورتی که موضوع مطلب ارسالی مرتبط با استان قم باشد می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

*ضوابط بخش عکس:

۱ – هر هنرمند می‌تواند حداکثر با ارائه ۳ تک‌عکس در این مسابقه شرکت کند.

۲ – عکس‌های ارسالی به جشنواره باید به همان صورت باشد که در خبرگزاری یا نشریه منتشر شده است و بدون اسم عکاس و واترمارک ارسال شود. تصاویر رنگی به صورت رنگی ارسال و تصاویر سیاه و سفید به صورت سیاه و سفید ارسال شوند.

۳ – عکس‌های دارای نام یا واترمارک خبرگزاری یا هر کدام از مطبوعات از مسابقه حذف خواهد شد.

۴ – تک عکس‌های ارسالی باید در قالب فرمت (JPEG) با طول حداقل ۲۰۰۰ پیکسل ارسال شود. حجم فایل‌های ارسالی نباید از ۴ مگابایت بیشتر باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار