دبیر ستاد کنگره ملی شهدای استان قم از ساخت ۶۰ فیلم مستند از زندگی ۶ هزار و ۹۰ شهید استان با مشارکت سپاه و شهرداری قم خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۹۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳ 28 September 2022

به گزارش تابناک قم، نشست خبری «جشنواره مستند فیلم ۱۷»با حضور سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه علی‌بن ابی‌طالب (ع)، علی‌رضا خوش‌گفتارمقدم دبیر ستاد کنگره ملی شهدای استان قم، داووی جلیلی دبیر «جشنواره مستند فیلم ۱۷»، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد طباطبایی مسئول سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم و سایر مسئولین در سالن جلسات ساختمان کنگره ملی شهدای استان قم برگزار شد.

خوش‌گفتار مقدم دبیر ستاد کنگره ملی شهدای استان قم در ابتدای این نشست بیان کرد: در کنگره ملی شهدای استان قم برنامه‌های مختلفی درنظر گرفته شده است که ساخت فیلم مستند یکی از اقدامات در حال انجام محسوب می‌شود.

او افزود: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که پیام شهدا باید از طریق هنر به مردم انتقال داده شود؛ ما نیز در این کنگره با هماهنگی که با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام دادیم مقرر شد «جشنواره مستند فیلم ۱۷» با موضوع شهدای استان قم دنبال شود.

دبیر ستاد کنگره ملی شهدای استان قم تصریح کرد: ۶۰ فیلم مستند قرار است از زندگی ۶ هزار و ۹۰ شهید استان ساخته شود.

خوش‌گفتار مقدم در پایان عنوان کرد: ساخت ۶۰ فیلم در این مدت زمان کوتاه یک پروژه سنگینی است که ما با همکاری سپاه و سردار موحد و شهرداری قم این امر را دنبال کرده‌ایم که  حدود ۱۰ فیلم تا آخر هفته آماده می‌شود و پیش‌بینی ما این است که تا پایان مهرماه از ۴۰ فیلم رونمایی کنیم.

*تولید ۲۰۰۰ دقیقه فیلم با موضوع شهدای استان قم / اکران آثار در سینما‌های کشور انجام می‌شود

جلیلی دبیر «جشنواره مستند فیلم ۱۷» در این جلسه اظهار کرد: این جشنواره در ۸ بخش مستند، ویژه، آزاد، آنونس و تیزر، اقلام تبلیغی و جنبی برگزار می‌شود؛ افرادی که در سال‌های گذشته با موضوع شهدای استان قم اثری را تولید کرده‌اند می‌توانند در بخش آزاد جشنواره شرکت کنند.

جلیلی افزود: آثار تولید شده در این جشنواره به ۳ دسته الف، ب و ج تقسیم می‌شوند؛ در بخش الف و ب از بهترین فیلم‌سازان دعوت شده و قرار است فیلم‌های شهدای شاخص ما توسط آن‌ها تولید شود؛ در بخش ج نیز از فیلم‌سازانی که جوان‌تر هستند و تجربه کمی دارند قرار است استفاده شود.

وی ادامه داد: فیلم‌سازان می‌توانند تا ۱۰ آبان ماه آثار خود را به صورت حضوری به دبیرخانه این جشنواره به آدرس خیابان شهید فاطمی؛ کوچه ۱۷ پلاک ۱۷ ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۰۹۳۳۸۶۱۶۶۸۱ تماس حاصل فرمایند.

دبیر «جشنواره مستند فیلم ۱۷» گفت: حدود ۲ هزار دقیقه اثر قرار است در این جشنواره تولید شود که با هماهنگی‌های انجام شده برخی از این آثار در چند سینمای مطرح کشور از تاریخ ۲۳ تا ۲۵ آبان‌ماه اکران می‌شود.

جلیلی عنوان کرد: آثار تولیدی زیر نظر کارشناسان محتوا بررسی می‌شود و کارشناسان از فرماندهان و حاضران دفاع مقدس هستند و شورای نظارت این جشنواره با دقت آثار را زیر نظر دارد.

*۱۷ فیلم توسط شهرداری قم خریداری شد

مسئول سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری عنوان کرد: شهرداری قم در راستای معرفی هرچه بیشتر شهدا و کمک به کنگره ملی شهدای استان قم اقداماتی مانند دیوار نگاری، فضاسازی شهری و ساخت سردیس‌های شهدا را انجام داده است.

حجت‌الاسلام طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: در این جشنواره نیز سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم تصمیم گرفت در راستای حمایت از فیلم‌سازان ۱۷ فیلم را به قیمت هر فیلم ۱۷ میلیون تومان خریداری کند.

شایان  ذکر است در پایان این مراسم از پوستر «جشنواره مستند فیلم ۱۷» با حضور مهمانان رونمایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار