حمیدرضا جعفرزاده
کد خبر: ۱۰۸۲۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸ 17 December 2022

سفارت هرکشوری خاک آن کشور محسوب می شود و هر امری که سفارت اسمش داخل آن باشد مرتبط با آن کشور است، حال تربیت جاسوس و پوشش فعالیت جاسوس باشد یا نوشته ای بر دیوارش.

اینبار اما نه مسوول خائن و نه جاسوس آمده از انگلیس، هیچ کدام به کار سفیر بریتانیای کبیر نیامد، اینبار تنها سطل های رنگ و قلمو به داد سفیر انگلیس رسید.

رنگ ها دیوار سفارت را پاک کردند و شعار ها سفید شدند، اما به راستی حقیقت هم از بین رفت؟ آیا ذهنیت و باوری که باعث نوشتن آن شعارها بود هم پاک شد؟!

راستی، بریتانیای کبیر؟؟ کدام بریتانیای کبیر؟ همانکه سالهاست ممالک تحت تصرف و استعمارش را از دست داده و جز جزیره کوچک چیزی از آن نمانده؟!

همانکه حالا مردمش در سرما به سر میبرند و دولتمردان ملکه فقید از تامین سوخت برای مردمشان عاجز مانده اند؟

این کشور که در دنیا به روباه پیر معروف است، همیشه در تلاش نفوذ و استعمار ایران عزیز بوده است، از جداکردن هرات در زمان قاجار، تجاوز به خاک ایران در سال ۱۲۹۴ و قبرستانی که از آن ها به یادگار ماند، قحطی ۱۳۲۰ که میلیون ها ایرانی بخاطر انگلیسی ها کشته و یا گرفتار بیماری شدند تا شارلوت و جیسون رضائیان که در تور اطلاعاتی آمدند و با آزادسازی میلیون ها دلار رفتند!

این ها تنها بخش کوچکی از آنچه انگلیس با ایران و ایرانی کرده است می باشد، حال فکر میکنید مردم ایران تمامی آنچه انگلیس بر سرشان آورده را فراموش میکنند؟ آیا تفکری که سراسر نفرت و خشم از انگلیس است و وارد قلم جوانان شده و به صورت شعار بر دیوار سفارتشان نوشته شده است را می توان با چند سطل رنگ پاک کرد؟ جواب خیر است، چرا که آن ها در فضایی فراتر از دیوار های سفارتشان منفور مردم ایران هستند، یعنی همان جایی که نامش ذهن و عقل است و در بخش خاطراتش ضربه های شما به ایران و ایرانی برای همیشه ثبت و ضبط شده است.

سفیر انگلیس اینبار خود به میدان آمد و قلموی رنگ را به دست گرفت و در پایان از جماعتی خیالی در توییتش تشکر کرد. این حضور میدانی هم بی معنا نیست، سفیری که روزی ممالک ایران را با تهدید از پادشاه وقتش میگرفت و صدای توپ های انگلیسی در جنوب را به رخ می کشید، حالا با عجز تمام، علنا به میدان مقابله آمده و سطل رنگ دست میگیرد! این یعنی به هم ریختگی ذهنی عوامل انگلیس در ایران، این یعنی سر قلم به درستی هدف گرفته و به درستی چرخیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار