شورای سیاست‌گذاری آرد و نان استان، افزایش عرضه پخت نان کامل در ۱۷۰ نانوایی قم را تصویب کرد.
کد خبر: ۱۱۰۷۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰ 31 May 2023

به گزارش تابناک قم، محمداسماعیل مطلق، رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور، امروز در شورای سیاستگذاری امور آرد و نان شهرستان قم، گفت: در حال حاضر استان قم شهری است که با سه کارخانه تولید آرد گندم کامل و ۳۰ نانوایی با هدف پخت نان کامل فعالیت می‌کند که همین امر باعث شد تا شهر قم به عنوان شهر آزمایشی برای پخت نان کامل در کشور در نظر گرفته شود.

او ادامه داد: با توجه به اینکه قوت غالب در کشور نان است و تولید نان کامل با سبوس ۹۶ درصدی باعث پیشگیری از برخی از بیماری‌ها می‌شود تلاش داریم در تمامی استان‌ها، تجربیات استان قم در تهیه نان کامل را ارائه کنیم تا پخت نان کامل در کشور رواج پیدا کند.

در ادامه این جلسه داوود امامی، رئیس آکادمی ملی نان ایران هم گفت: در سفر به قم تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل غله استان قم مبنی بر ایجاد آکادمی آموزش نانوایان در قم به امضا رسید.

زهرا عبداللهی، رئیس گروه سیاست‌های امنیت غذا و تغذیه دبیرخانه شورای سلامت کشور هم در این جلسه گفت: با سفر به قم و بازدید از سه کارخانه و نانوایی‌های پخت نان می‌توان گفت نان‌های تولید شده در واحد‌های نانوایی‌ها با کیفیت است و مردم هم از عرضه این نان استقبال می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار