مدیرکل تبلیغات اسلامی قم با اشاره به فعال بودن ۷۰۰ مسجد در قم گفت فصل الخطاب در مسجد امام جماعت است و همه ارکان باید پیرو تشخیص و صلاحدید ائمه جماعات اقدام و فعالیت کنند.
کد خبر: ۱۱۰۷۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴ 31 May 2023

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی شعبانزاده در همایش ائمه جماعات غرب استان قم در سالن همایش‌های غدیر، افزود: برگزاری این همایش‌ها با هدف یافتن راه‌های اساسی در ارتقای مساجد شکل گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم  با اشاره به ضرورت تعالی شبکه امامان جماعات، عنوان کرد: برای رسیدن به مرتبه تعالی امامان جماعت، باید اصل مسجد جامعه پرداز در جامعه نهادینه و پیاده‌سازی شود.

شعبان‌زاده با اشاره به ضرورت نوسازی شبکه امامان جماعت، بیان کرد: درخواست ما از ائمه جماعات، انتخاب معین و جانشین برای خود است تا امکان اجرایی برنامه‌های تحولی فراهم شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم  با اشاره به فعال بودن ۷۰۰ مسجد در سطح استان قم، تصریح کرد: یکی از مشکلات مهم مساجد در این است که به محل حضور خواهران و نقش آفرینی آن‌ها در مسجد و ساختار آن توجه لازم صورت نگرفته است.

شعبان‌زاده ادامه داد: نوسازی انسانی مساجد و ایجاد بستر برای حضور نوجوانان و جوانان به مساجد باید مورد توجه ارکان مسجد از هیأت امنا گرفته تا کانون‌های فرهنگی هنری و پایگاه‌های مسجد باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم بیان کرد: فصل الخطاب در مسجد امام جماعت است و همه ارکان باید پیرو تشخیص و صلاحدید ائمه جماعات اقدام و فعالیت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تصریح کرد: در شرایطی که دشمن با جنگ روایت ا، جنگ اراده و ناامیدسازی به نبرد با ملت ایران آمده باید با جهاد تبیین، جهاد تربیت و اصلاح سبک زندگی‌و بسیج اراده‌ها از طریق مسجد جامعه پرداز توطئه‌های آن‌ها را خنثی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در آئین اختتامیه ائمه جماعات غرب استان قم در سالن همایش‌های غدیر، بیان کرد: ارکان مساجد تصمیم ساز در استان قم با یک دیگر کاملاً وحدت رویه داشته و هیچ اختلافی با هم ندارند.

اسکندری تصریح کرد: امام جماعت مدیر طبیعی مسجد است و اداره کل اوقاف و امور خیریه حاضر است همان افرادی که ائمه جماعات معرفی می‌کند را بعنوان هیأت امنا انتخاب نماید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم  تصریح کرد: انسجام مدیریتی با در رأس بودن امام جماعت مسأله مهمی است که در سطح مساجد استان قم احساس می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار