رییس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی قم گفت: تاکنون حدود ٢٢ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان معادل ٧۵ درصد جامعه هدف در این استان مورد سنجش سلامت قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۱۱۰۸۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۶ 07 June 2023

به گزارش تابناک قم، اصغر محمودی روز چهارشنبه در گفت‌وگویی افزود: درحال حاضر حدود ٩۴ درصد نوبت‌گیری سنجش بدو ورود انجام شده و از خانواده‌هایی که تاکنون برای سنجش سلامت فرزندانشان مراجعه نکرده‌اند، تقاضا داریم هر چه زودتر نسبت به نوبت‌گیری اقدام کنند.

به گفته وی، سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان، از ۱۰ بهمن‌ماه سال گذشته آغاز شده و تا ٣١ خردادماه امسال ادامه دارد.

وی با اشاره به راه‌اندازی پایگاه تخصصی میلاد از روز سه‌شنبه ۱۶ خردادماه جاری، اضافه کرد: این پایگاه در بلوار نواب واقع شده و ١٩ پایگاه اولیه در سطح استان نیز وظیفه سنجش نوآموزان را بر عهده دارند که در شیفت صبح از ساعت ۰۸:۰۰ تا ١٣:٠٠ و بعدازظهر از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۱۹:۰۰ فعال هستند.

محمودی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دسترسی به نوبت‌گیری اتباع با مشکلاتی از جمله احراز هویت مواجه شده که امیدواریم هر چه سریع‌تر این مشکلات رفع شود.

وی افزود: استان قم رتبه نهم را در بین استان‌های کشور به لحاظ نوبت‌گیری طرح سنجش دارد که اگر مشکل نوبت‌گیری اتباع نبود، بدون شک جزو سه استان برتر بودیم.

وی با بیان این‌که نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی می‌توانند در سنجش شرکت کنند، خاطرنشان کرد: متولدان نیمه دوم سال ۹۵ و نیمه اول سال ۹۶ که در سال تحصیلی آینده می‌توانند وارد دبستان شوند، باید در این طرح سنجش شوند.

رییس آموزش‌وپرورش استثنایی قم اضافه کرد: در این طرح شرایط جسمی کودکان از جمله پوست، مو، قد، وزن، بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی با بیان این‌که تمام فرآیند ثبت‌نام و نوبت‌گیری الکترونیکی است، گفت: خانواده‌ها باید با خط تلفن همراهی که به نام خودشان است، وارد سامانه نوبت‌دهی سنجش سلامت نوآموزان به نشانی http://my.medu.ir شوند و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار