قصه عدم حمایت مالی از ورزشکاران افتخار آفرین تکراری و همیشگی است، ماجرای تلخی که نمی توان ساده از کنار آن گذر کرد چرا که بی دولتی در ورزش به زودی موجب بی رونقی در ورزش خواهد شد و هم اکنون رضا ترابی، وزنه بردار مطرح قمی در سایه بی توجهی هیاتش نتوانست به مسابقات جهانی برود و شاید بهتر است بخوانیم قم از مسابقات جهانی وزنه برداری جا ماند!
کد خبر: ۱۱۰۸۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷ 07 June 2023

به گزارش تابناک قم، پنجم خردادماه بود که رضا ترابی چهره با سابقه و خوشنام ورزش وزنه برداری قم با ثبت رکورد یک ضرب 74 کیلوگرم و دو ضرب 90کیلوگرم مجموعا با 164 کیلوگرم رکورد شکنی کرد و توانست سهمیه حضور در مسابقات جهانی لهستان را کسب کند.

کسب این افتخار آن هم در ورزش سنگین و سختی مثل وزنه برداری و آن هم توسط یک ورزشکار پیشکسوت اتفاق مهمی بود که هیات وزنه برداری در سکوت کامل خبری از کنار آن گذشت و به عدم فعالیت در تمامی حوزه ها ادامه داد.

در ادامه بی توجهی های مجموعه مدیریتی هیات وزنه برداری به ورزش وزنه برداری و ورزشکارانش به اینجا تمام نشد و در اقدامی غیرباور با عدم حمایت از ورزشکار پیشکسوت و موفق موجب شد تا پرچم سه رنگ کشورمان در مسابقات جهانی به احتزاز در نیاید و ورزشکار پیشکسوتی که شاید روز های آخر ورزش حرفه ای اش را می گذارند با دلخوری تمام الگوی عدم حمایت شود برای نسل جوانی که شاید دوست داشتند روزی دست بر گچ بزنند و وزنه بر سر ببرند.

هیات وزنه برداری که انتخابات آن چندی پیش رقم خورد یک شکست سنگین در کارنامه اش به ثبت رساند، چرا که ورزشکار با تحمل سختی ها و مهار وزنه های سنگین در زندگی اش نام قم را در گوش ها زمزمه کرده است اما هیات با بی توجهی تمام آنچه را که باید بدان می بالید خراب کرد و در روز هایی که نه خبر از استعدادیابی در این ورزش هست و نه نام ورزشکار دیگری را از آن می شنویم، هر آنچه هم که هست نابود کرد.

حمایت مالی از ورزشکاران مهمی است که مدیران با سابقه ورزشی به راحتی می توانند آن را تدبیر کنند و با روش هایی مثل جذب اسپانسر از افول یک ورزش و ضربه خوردن به زندگی یک ورزشکار جلوگیری کنند.

در این میان ورزش قم تا کنون دو مدعی ابر قدرت داشته است، یکی در کشتی و دیگری در وزنه برداری، یکی در آسیا و دیگری در جهان که هر دو به جای رنجیدن از تمرینات سخت و مشکلات زندگی تنها از اسکناسی می نالند که یک مدیر دلسوز و ورزشی به راحتی می تواند آن را حل کند و با انجام بدرقه، استقبال و تجلیل از ورزشکاران جاذبه ای بسازد برای جذب جوانان از سمت مخدر و دخانیات به سوی ورزش و سلامتی.

پس باید پذیرفت که قرار گرفتن برخی افراد غیر ورزشی که در انتخابات های تک نفره کرسی قدرت را می ربایند، تنها به ورزش و رزشکار ضربه نمیزند بلکه به جامعه ای ضربه میزند که تشنه ورزش است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار