مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: در راستای نظارت بر صرفه‌جویی در مصرف برق، بار مصرفی برق اداره‌های این استان به‌صورت لحظه‌ای توسط مرکز پایش مدیریت مصرف این شرکت رصد می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۹۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵ 10 June 2023

یوسف صادقی روز شنبه در گفت‌وگویی افزود: بر اساس مصوبه هیات وزیران از ۱۵ خردادماه جاری به‌منظور مدیریت مصرف انرژی برق ساعات کار ادارات از ۶ صبح تا ۱۳ تغییر پیدا کرد که نیاز است تمهیدات لازم برای کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در ساعات کاری نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ و کاهش ۶۰ درصدی مصرف برق بعد از تعطیلی ادارات (ساعت ۱۳) توسط دستگاه‌ها اندیشیده شود.

وی اضافه کرد: به‌منظور مدیریت بهینه مصرف برق در ساعات اداری، تمامی دستگاه‌ها باید به میزان حداقل مصرف سال جاری با اولویت خاموش کردن روشنایی‌های غیر ضرور و سامانه‌های سرمایشی کاهش مصرف برق داشته باشند.

وی تصریح کرد: بار مصرفی ادارات به‌صورت لحظه‌ای توسط مرکز پایش دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان کنترل و رصد می‌شود و عدم رعایت الگوی تعیین شده، در مرحله اول منجر به محدودیت برق و تذکر مکتوب و اعلام عمومی در مراحل بعد خواهد شد.

صادقی از توجه تمامی‌ مشترکین استان به مدیریت صحیح مصرف برق تشکر و قدردانی کرد و افزود: تمامی مشترکین با رعایت الگوی صحیح مصرف از پاداش‌های بی‌سابقه صنعت برق بهره‌مند خواهند شد.

تا پایان سال گذشته ۶۱۷ هزار اشتراک برق در استان قم واگذار شده است؛ ۳۵ درصد مصرف استان در بخش خانگی انجام می‌شود، در صورتی که ۸۰ درصد مشترکان برق در این بخش قرار دارند.

۲۹ درصد مصرف برق استان در بخش صنعتی، ۱۲ درصد مصرف در بخش کشاورزی، ۱۰.۷ در بخش عمومی و اداری، ۱۰ درصد در بخش تجاری و ۲ درصد در بخش روشنایی انجام می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار