استاندار خوزستان گفت: صنایع استان از آب خلیج‌فارس و دستگاه‌های آب شیرین‌کن برای فعالیت‌ تولیدی خود بهره ببرند و دراین خصوص نباید کوتاهی صورت گیرد.
کد خبر: ۱۱۰۹۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳ 10 June 2023

علی اکبرحسینی محراب شنبه در نشست شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون در سالن جلسات حوزه استانداری خوزستان بیان کرد: صنایع باید در استفاده از آب خلیج‌فارس و شیرین کردن آب جدیت بیشتری داشته باشند و از مطالعات ونتایج حاصل شده بهره کافی را کسب کنند.

وی افزود: از کویر مرکزی، یزد و اصفهان آب را از خلیج فارس منتقل می‌کنند و خوزستان نباید در این خصوص کوتاهی کند چون جنگ آب، جنگ قطعی آینده جهان است.

حسینی محراب ادامه‌داد: انجام مکاتبات لازم، فرهنگ‌سازی، برگزاری سمینارها و دعوت از متخصصان و استفاده از تجربیات برای انجام این کارلازم است.

استاندار خوزستان در ادامه گفت: استفاده از پساب‌ها برای فضای سبز، صنایع و سرمایه گذاری بانک‌ها در رابطه با پروژه‌های اصلی سازمان آب و برق، شرکت آبفا و سایر بخش‌ها مورد توجه است به گونه‌ای که از فروش آب تصفیه شده پساب و فاضلاب بتوانیم برای پروژه‌های استان استفاده کنیم.

وی بیان کرد: زراعت چوب و شیلات در جنوب استان حیاتی است و جوانان و روستاییان باید آگاهی لازم را داشته باشند که با تولید و سرمایه‌گذاری درآمد بیشتری از شغل دولتی ایجاد می‌کند.

حسینی محراب اظهارکرد: در مورد یک مساله یا چالش، دستگاه‌ها باید یک توافق مشترک داشته باشند و گزارش واحدی را ارائه کنند که به همنی منظور باید یک کمیته مشترک تشکیل شود.

استاندار خوزستان گفت: لازم است برنامه‌های قوی‌تری در خصوص آزمایشات علمی آب تدوین شود تا دستگاه‌های ذیربط از جمله شرکت توسعه نیشکر و اداره کل حفاظت محیط زیست در هنگام ارائه گزارش در مورد آزمایشات صورت گرفته، نظرات متفاوت و متناقضی اعلام نکنند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار