فرمانده انتظامی قم خبر داد:
فرمانده انتظامی استان قم از دستگیری سه متهم که از طریق پیش فروش آپارتمان از ۱۲۰ نفر از بیماران دیابتی، ۵۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.
کد خبر: ۲۱۹۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۲ 26 April 2016
به گزارش تابناک قم، سردار کاظم مجتبایی، اظهار داشت: با طرح شکایت ۱۲۰ نفر از بیماران دیابتی که از طریق یک شرکت انبوه ساز مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند، موضوع در دستور کار مأموران آگاهی استان قم قرار گرفت.

به گفته وی، کلاهبرداران با ظاهری فریبنده و سخنان عوام فریبانه ضمن جلب اعتماد این افراد با وعده پیش ثبت نام واحدهای آپارتمانی در یکی از مناطق بالای شهر، اقدام به دریافت مبلغی حدود ۴۵۰ میلیون ریال می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: با بررسی‌هایی که صورت گرفت مشخص شد از سال ۱۳۹۲ تاکنون هیچ گونه اقدامی جهت اخذ مجوز و ساخت و ساز انجام نشده است.

وی مجموع مبالغ دریافتی از مالباختگان را بیش از ۵۰ میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: متهمان با علم و اطلاع قبلی بر خلاف قانون پیش فروش آپارتمان‌ها، اقدام به خرید زمین مزروعی بدون اخذ مجوز از شهرداری کرده و ارزش زمین خریداری شده را با تقلب و تنظیم قولنامه صوری با تفاوت فاحشی تا شش برابر قیمت واقعی محاسبه و به این اعضا اعلام کرده‌اند.

مجتبایی اضافه کرد: مأموران پلیس آگاهی استان در ادامه پس از هماهنگی قضائی و جمع آوری مستندات، جهت جلوگیری از فرار متهمان و امحا اسناد و مدارک موجود هر سه متهم را دستگیر و پس از تفهیم اتهام با قرار قانونی بازداشت و روانه زندان کردند.

وی گفت: تعداد زیادی از شهروندان که از سطح درآمدی پایین برخوردار هستند، به دلیل نداشتن مسکن اقدام به ثبت نام در پروژه پیش فروش آپارتمان‌ها کرده و پس از گذشت چندین سال متوجه کلاهبرداری و عدم اجرای تعهدات شرکت سازنده ساختمانی می‌شوند.

فرمانده انتظامی استان قم تأکید کرد: می‌طلبد متولیان امر با دلسوزی نظارت قانونی لازم را داشته و در صورت وجود شرکت‌های متخلف ضمن پلمپ، از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری شود.

کشف ۳۲۸ باطری قاچاق در قم

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه یک دستگاه خودرو تریلر ولوو اقدام به حمل کالای قاچاق از یکی از استان‌های جنوبی کشور به استان همجوار قم می‌کند، موضوع در دستور کار مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

به گفته سرهنگ احمد کرمی با انجام اقدامات پلیسی زمان و مسیر تردد خودرو مشخص و پس از کسب مجوز قضایی اکیپی از این پلیس به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: در ادامه با شناسایی و توقیف خودرو طی بازرسی از آن ۳۲۸ عدد باطری قاچاق که به طرز ماهرانه ای جاسازی شده بود، کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان قم، ارزش محموله مکشوفه را بیش از ۹۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: نهایتاً متهم به همراه پرونده متشکله به تعزیرات حکومتی استان قم تحویل شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار