پیشنهاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم برای کاهش تلفات موتورسواران
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم برای کاهش تلفات موتورسواران در قم پیشنهاد کرد نصب سایدکار روی موتورسیکلت ها با مشوق های مختلف فرهنگ سازی شود.
کد خبر: ۲۱۹۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۸ 27 April 2016
به گزارش تابناک قم، دکتر ابوالفضل ایرانی خواه در همایش رسانه و سلامت که به مناسبت هفته سلامت ویژه تقدیر از اصحاب رسانه برگزار شده بود، با بیان اینکه هرچه روشنگری و اطلاع‌رسانی به مردم در خصوص مسائل مرتبط با سلامت بیشتر باشد ارتقاء سطح سلامت و امنیت اجتماعی را در پی خواهد داشت، گفت: باور فردی و سازمانی مجموعه علوم پزشکی بر این امر است و این مهم کمک شایانی به تحقق اهداف مجموعه وزارت بهداشت و پیشرفت کشور خواهد کرد.

وی با اشاره به وسعت مسائل مرتبط با سلامت مردم از جمله بخش‌های آموزش و پیشگیری تصریح کرد: اگر اطلاع‌رسانی و حمایت‌های اصحاب رسانه نبود بدون شک موفقیت‌های امروز عرصه تحول در نظام سلامت به دست نمی‌آمد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر ضرورت حمایت رسانه‌ها و همکاری مجموعه‌های اطلاع‌رسان برای آگاهی بخشی به مردم، خاطرنشان کرد: انتقادات و پیشنهادات و همچنین اطلاع‌رسانی صحیح رسانه‌ها، وزارت بهداشت را در تحقق اهداف و پیشرفت و ارتقاء سلامت کشور کمک می‌کند.

وی به نگاه ویژه دولت به ارتقاء سلامت و بهداشت عمومی اشاره کرد و افزود: طی دو سال اخیر در ادامه فعالیت‌های خدمت‌رسانی نظام اسلامی در حوزه سلامت، دولت تدبیر و امید با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری برای توجه به این بخش، اقدامات گسترده‌ای را انجام داده است.

دکتر ایرانی خواه ارتقاء اولویت بخش سلامت در تصمیم گیری‌های کلان کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: برای ادامه پیشرفت‌های بخش سلامت در استان نیازمند همکاری و همراهی رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی دقیق و شایسته به مردم هستیم.

وی جلب رضایت مردم و خوشحالی مردم از روند توسعه خدمات در کشور را امری مهم و ضروری خواند و تصریح کرد: خیلی مسائل و مشکلات شاید لازم نباشد که مورد دغدغه مردم قرار گیرد و بسیاری از مسائل با بحث و بررسی با مدیران و مسئولان قابل حل است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه سخنان خود وضعیت نگران‌کننده سوانح و حوادث رانندگی در کشور را یادآور شد و افزود: مسئله سوانح رانندگی در استان بسیار نگران‌کننده است و برخی از معابر و محورهای عبوری قم و برخی رفتارهای رانندگی در استان خطرساز است که رسانه‌ها باید به زور ویژه به این مسائل بپردازند.

وی ضرورت تصمیم‌گیری در خصوص سوانح رانندگی موتورسیکلت‌سواران را مورد تأکید قرار داد و گفت: سال گذشته بیش از 87 موتورسوار در تصادف های این استان كشته شده اند كه چنین واقعه تلخی نیازمند تدبیر اساسی و ریشه ای از سوی مسئولان امر است.

ایرانی خواه پیشنهاد کرد با فرهنگ سازی و ابزارهای تشویقی، نصب سایدکار روی موتورسیکلت ها فرهنگ سازی شده و بدینوسیله با کمک به حفظ تعادل بیشتر این وسیله نقلیه که ارابه مرگ نام گرفته آمار تلفات اسف انگیز آن کاهش یابد.

وی با تاکید بر اینکه میزان ابتلاء به سرطان در استان قم خصوصاً سرطان دستگاه‌های گوارشی در حال افزایش است، به نقش آموزش در پیشگیری از سرطان اشاره و تصریح کرد: دولت علاوه بر هزینه‌ای که مردم برای درمان سرطان می‌کنند، میلیاردها تومان برای این امر هزینه می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر اینکه چهره قم در حوزه بهداشت و درمان در سال‌های آینده متفاوت خواهد بود، خاطرنشان کرد: امیدواریم با رفع مشکلات موجود و برطرف شدن موانع و همچنین تعامل دستگاههای اجرایی استان بیمارستان فرقانی تا پایان ماه مبارک رمضان و بیمارستان نیروگاه تا پایان سال راه‌اندازی شده و به چرخه بهداشت و درمان استان اضافه شوند.

وی اضافه کرد: چند پروژه بیمارستانی و آموزشی و درمانی نیز در دستور کار برنامه ریزی دانشگاه قرار دارد که با بهره برداری از آنها ظرفیت های ویژه ای در عرصه بهداشت و درمان برای استان بوجود خواهد آمد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار