هفت هزار و 259 زائر و گردشگر خارجي مسلمان و غير مسلمان در فروردين ماه 95 با حضور در حرم مطهر به زيارت و بازديد از اماكن تاريخي اين مكان مقدس پرداختند.
کد خبر: ۲۲۰۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲ 27 April 2016
به گزارش تابنا قم، كمال ثريا اردكاني رئيس اداره زائران غيرايراني حرم حضرت معصومه(س) در گفت وگويي اظهار داشت: اين تعداد تنها مربوط به كساني است كه از خدمات اداره زائران غير ايراني بهره برده اند.

وي ادامه داد: تعداد كل گردشگراني كه با حضور كارشناسان حرم مطهر به بازديد از اماكن تاريخي و مذهبي حرم مطهر پرداختند ،يك هزار و 695 تن بود كه از اين تعداد 778 تن مرد و 917 نفر را بانوان تشكيل مي دادند كه در قالب 278 گروه به ايران و قم آمده بودند.

اردكاني در مورد زائران مراجعه كننده غير ايراني نيز گفت: دربخش عربي يك هزار و 976 تن و در بخش آذري يك هزار و 828 تن و در بخش اردو يك هزار و760 تن درحرم مطهر حضور يافتند.

وي با اشاره برگزاري تورهاي حرم شناسي براي زائران و گردشگران خارجي تصريح كرد: 91 تور حرم شناسي با حضور كارشناسان خبره اين بخش به همراه بازديد از موزه و ساير برنامه هاي اين تور براي زائران و گردشگران خارجي در نظر گرفته شد.

اردكاني افزود: يكي از گردشگران خارجي دكتر لوئيز(تازه مسلمان شده لوكزامبورگي) بود كه درحرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) حضور يافت.

وي ادامه داد: اين زائر لوكزامبورگي نامش را علي عبدالحسين تغيير داده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار