کد خبر: ۲۲۷۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۲ 10 May 2016
هرکس به فکر و مرام و مکتبی عقیده و باور داشته باشد و آن را درست و حق بشناسد، باید در راه ترویج آن بکوشد و هرچه بیشتر  افراد را وارد آن مرام و معتقد به آن فکر و عقیده کند.

عقیده به وجود امام زمان و انتظار آمدن یک مصلح جهانی و اعتراض به فساد و جور حاکم بر زمان و ایستادگی در مقابل امواج بی دینی و ترویج گناه، از جمله اعتقاداتی است که باید برای ترویج و تبلیغ آن تلاش کرد.

منتظر راستین، فرهنگ انتظار بی خبران را به درون این دایره نورانی وارد می سازد و شوق امام مهدی(عج) و انتظار ظهور دل ها را روشن می کند.

مکتب انتظار از همه مستضعفین، مسلمانان و غیرمسلمانان، شیعه و غیرشیعه انتظار دارد از انتظار بگویند و به بیان بزرگی مردی بپردازند که به اذن الله مردانه و راست قامت قیام می کند و یاد انبیاء و اوصیاء به ویژه یاد یگانه مرد تاریخ بشریت امام علی(ع) را زنده می کند و به انسانیت می اندیشد و از ظلم در حق انسان متنفر و بی زار است.

همه باید بگویند آن مرد که وصفش در کتب، آیات و روایات و تاریخ آمده است خواهد آمد و تنهاترین مرد معصوم و پاکیزه و مبداء پاکی هاست که در زمان ما غایب واقع شده است ولی حکمش واقع، نورش ساطع، قدرتش ظاهر و برهانش آشکار خواهد شد.

خداوند متعال می داند که ما باانتظار منجی و امید به دادرس چه خوب می توانیم خودسازی کنیم و نیز اجتماع و نسل جوان خود را بسازیم و استعمارگران از این می ترسند.

اگرچه می طلبد که ما در تمام روزهای سال به یاد آن امام زمان(عج) باشیم اما در دهه مهدویت باید بکوشیم تا وظایف موعودیان بیشتر بیان شده و وظایف یک سال شیعه، مسوولیت های تبلیغی، وظایف فرهنگی و معنوی بیشتر معرفی گردد تا نقشه های دشمنان افشا ونقش برآب گردد.

همچنین باید بکوشیم تا با برگزاری جشن های مهدوی، به آنان که دور از وادی محبت به امام زمان(عج) و دعای توسل و ندبه و نیمه شعبان و زیارت آل یاسین و ... هستند، جلوه ها و جاذبه های این وادی را نشان دهیم تا جذب شوند.

یک مسلمان منتظر، همچنانکه در تب و تاب امام زمان و فرارسیدن دوران ظهورش می سوزد، باید این تب و تاب را به دیگران هم منتقل کند و یکی از راه های انتقال این تب و تاب برگزاری با شکوه جشن های مهدوی است که هرساله به همت مردم در نقاط مختلف کشور و حتی دنیا برپا می شوند.

با توجه به اهمیت مبحث مهدویت و مغفول ماندن آن در همایش‌های تجلیل، ستادهماهنگی فعالیت های مهدوی که متشکل از 30 موسسه و نهاد فعال در این زمینه می باشد تصمیم گرفته است تا از فعالان و خادمانی که در این جشن ها به صورت خود جوش حرکت‌های عظیمی را شکل می‌دهند، تجلیل و قدردانی کند.

همایش ملی تجلیل از خادمان جشن های مردمی نیمه شعبان که ساعت 9صبح روز پنج شنبه 23 اردیبهشت ماه در دو نوبت صبح و عصر و با حضور حجج اسلام والمسلمین قرائتی، رحیمیان، کلباسی و جمعی از اساتید و چهره های سرشناس مهدوی در مجتمع فرهنگی آموزشی یاوران حضرت مهدی(عج) جمکران برگزار می شود در واقع تلاش خواهد داشت تا با گردهم آوردن فعالان فرهنگی این جشن ها، ضمن تجلیل از عملکرد آن ها، زمینه تبادل تجارب و آسیب شناسی برگزاری جشن های مردمی را فراهم نموده و به تشویق عموم مردم برای برگزاری چنین جشین هایی بپردازد.

امید است که سودمند افتد و حیات و ممات ما در خط محمد و آل محمد باشد و آن گونه که در دعاها و زیارت ها آمده است« اللَّهُمَّ اجْعَلْ مَحْياىَ مَحْيا مُحَمّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ» سبک زندگی ما، اسلامی، ولایی، مهدوی و مهدی پسند باشد که این رمز و راز رستگاری در دنیا و آخرت است.

محمدرضا قربان زاده
دبیر کمیته رسانه همایش ملی تجلیل از فعالان مهدوی
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
احسنت. ابتکار جالبی بود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار