کد خبر: ۲۳۲۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰ 18 May 2016
صبا تیمی است که از سال 1383 با کسب عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور به لیگ برتر راه یافته و 12 دوره متوالی در مسابقات جام خلیج‌فارس به میدان رفته است و از جمله تیم‌های موفق تاریخ لیگ برتر به شمار می‌رود.

تیمی که در 12 دوره حضور خود در ادوار 15 گانه لیگ برتر فوتبال ایران یک مقام سومی، دو عنوان چهارمی، یک مقام هفتمی، دو عنوان ششمی، چهار مقام نهمی، یک مقام دهمی و یک رتبه سیزدهمی را کسب کرده است و دو بار با موفقیت در لیگ برتر مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را نیز به دست آورده است.

صبا از سال 1387 و بعد از انتقال باشگاه پاس تهران به استان همدان، در کنار تیم‌ پیکان که راهی قزوین شد و راه‌آهن که نماینده شهر ری لقب گرفت، به استان قم منتقل شد و از هشتمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور نماینده این استان در رقابت‌های لیگ برتر محسوب می‌شود، تیمی که بر خلاف سه تیم دیگر که همگی به لیگ دسته اول رفتند و عاقبت خوبی از انتقال به شهرستان‌ها پیدا نکردند، در قم سرنوشت خوبی داشت.

صبا با اینکه در سال‌های اخیر همچون بسیاری از باشگاه‌ها با مشکلات و محدودیت‌های زیادی مواجه بوده اما در پروژه انتقال تیم‌های پایتخت به استان‌ها، تیم سرافرازی بوده و در پانزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر نیز با هدایت علی دایی رتبه هفتم را کسب کرد.

در حالی که این روز‌ها به دلیل پایان رسمی مسابقات پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور، موضوع وضعیت آینده تیم‌ها برای فصل جدید لیگ برتر برای علاقمندان به فوتبال اهمیت زیادی دارد فرصت را مغتنم شمرده و به سراغ باشگاه فرهنگی ورزشی صبای قم رفتیم تا آخرین وضعیت باشگاه صبا را از زبان محمدرضا کشوری‌فرد مدیرعامل این باشگاه جویا شویم:

صبا لیگ پانزدهم را چگونه پشت سر گذاشت؟

صبا در شرایط خاص و سختی لیگ پانزدهم را شروع کرد، بعد از پایان لیگ چهاردهم بازیکنان زیادی از صبا جدا شده بودند و کادر فنی تیم نیز تغییر کرده بود، در هر حال تیم در فاصله حدود یک هفته به شروع بازی‌ها بسته شد و با شرایط سختی که برای جذب بازیکن داشت به لطف خدا مجموعا خوب کار کرد.

جا دارد به خاطر کسب رتبه هفتم جدول رده‌بندی لیگ از اعضای کادر فنی به ویژه درایت علی دایی سرمربی تیم، تمام بازیکنان و حمایت‌های هیأت مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی صبای قم تشکر کنم،‌ چون صبا با همه این اوصاف نسبت به سه سال اخیر که مرتب رتبه نهمی را کسب کرده بود،‌ هفتم شد و خوب کار کرد.

چطور شد که سهمیه آسیا را نگرفتید؟

می‌دانید که با شرایطی که تیم در شروع فصل داشت رسیدن به این هدف دور از انتظار بود، اما در ادامه لیگ تیم ما به ویژه از هفته پنجم به بعد تا پایان نیم‌فصل خیلی خوب کار کرد و خود را در بین تیم‌های بالای جدول رده‌بندی قرار داد اما به دلیل اینکه در شروع فصل، زمان کافی برای جذب بازیکنان مورد نظر در اختیار نداشت و بدنسازی هم نکرده بود،‌ این کاستی‌ها سرانجام تاثیر منفی خود را در میانه راه بازی‌های لیگ برتر، بر تیم صبا گذاشت.

با این حال مدیریت باشگاه سعی کرد تمام امکانات و شرایط را فراهم کند، کادر فنی هم زحمات زیادی کشید که تیم با مشکلی مواجه نشود و شما دیدید که صبای قم توانست با انجام بازی‌های بسیار خوب، عنوان قهرمانی مسابقات فوتبال جام شهدا را هم در حضور تیم‌های بزرگی همچون پرسپولیس، ذوب‌آهن و سایپا کسب کند.

اما متاسفانه در ادامه کار، مشکلاتی مانند مصدومیت بازیکنان خوب تیم و آماده نبودن بازیکنان از نظر جسمانی،‌ تیم را با مشکلاتی مواجه کرد و حتی در مقطعی از فصل ما چند هفته متوالی نتوانستیم حریفان خود را شکست بدهیم و اگر اینگونه نمی‌شد، یقینا موفق به کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا می‌شدیم، اما در مجموع بازی‌های لیگ پانزدهم را با موفقیت نسبی به پایان رساندیم.

مشکلات صبا در لیگ پانزدهم چه بود و صبا چه حمایت‌هایی شد؟

در فصل 95 – 1394 لیگ برتر با برنامه‌ریزی‌هایی که آقای صادقی استاندار قم انجام داده بود از کمک‌ها و حمایت‌های عبدالرضا موسوی و شرکت هواپیمایی زاگرس به عنوان حامی مالی باشگاه برخوردار بودیم و با کمک‌های ایشان بود که به صورت نسبی توانستیم تیم را اداره کنیم.

از این بابت جا دارد از استاندار قم و ایشان کمال تشکر را داشته باشم که با حضور خوب خود در ابتدای فصل و سرمایه‌گذاری در باشگاه صبا، موجب شدند تا تیم مشکلات شروع فصل را پشت سر بگذارد و در بازی‌های لیگ پانزدهم حضور پیدا کند.

برنامه‌های باشگاه صبا برای فصل آینده چیست؟

اگر برای فصل جدید مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور باز هم از حمایت‌های آقای موسوی و شرکت هواپیمایی زاگرس برخوردار باشیم یقینا می‌توانیم با توجه به زمان مناسبی که در اختیار داریم، برنامه‌ریزی بهتری انجام داده و به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کنیم، علیرغم اینکه از طرف استان قم هیچ‌گونه مساعدتی نسبت به ایشان صورت نگرفته است.

اما پیش از اینکه به برنامه‌های فصل آینده فکر کنیم امیدوارم با درایت آقای موسوی، حق‌الزحمه کادر فنی و بازیکنانی که در لیگ پانزدهم فوتبال باشگاه‌های برتر کشور برای صبا زحمت کشیدند، پرداخت شود و شرایط خوبی برای بستن یک تیم خوب و آماده برای لیگ شانزدهم داشته باشیم.

سؤال بسیاری از علاقمندان به فوتبال در خصوص فعالیت باشگاه صبا در قم، یا تصمیم احتمالی مسؤولان استان قم مبنی بر واگذاری یا خروج این تیم از قم است، شما چه نظری دارید؟

مسلما تیم در شهر قم و متعلق به مردم قم است و هرگز موضوع واگذاری یا خروج صبا از قم صحیح نیست، ان‌‌شاءالله با برنامه‌ریزی مناسب و حمایت‌هایی که مسئولین استان برای فصل آینده خواهند داشت، با توجه به اینکه باشگاه صبا مقدمات واگذاری تیم را آماده کرده، خریدار جدید صبا را در قم حفظ می‌کند و برای پیشبرد اهداف ورزش استان قم در شهر قم مسابقه خواهد پرداخت.

در پایان جا دارد از فدراسیون فوتبال ایران و سازمان لیگ برتر به خاطر حمایت‌هایی که از باشگاه صبای قم داشته‌اند تشکر کنم و امیدوارم تعامل خوبی که همواره بین این باشگاه با سازمان لیگ و فدراسیون برقرار بوده در آینده نیز ادامه داشته باشد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار