شهردار قم با اشاره به هدف گذاری این نهاد برای توسعه فضای سبز شهری گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته سرانه فضای سبز را در قم از چهار متر مربع به 12 متر مربع می رسانیم.
کد خبر: ۲۳۳۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱ 21 May 2016
به گزارش تابناک قم، سید مرتضی سقائیان نژاد روز شنبه در جلسه ای که با حضور رئیس و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر قم در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد با اشاره به این که سال گذشته 250 هکتار درخت در قم کاشته شده است،‌بیان کرد: در سال جاری نهضت درختکاری راه افتاده است.

وی ادامه داد: اگر سالی 300 هکتار درختکاری داشته باشیم سرانه فضای سبز قم را از چهار متر مربع به 12 مترمربع می رسانیم و اگر هر سال سه مترمربع اضافه کنیم به این هدف دست می‌یابیم.

وی با اشاره به جایگاه شهر قم از ابعاد دینی، مذهبی و مرکزیت جهان اسلام اظهار کرد: قم قرار است بنیانگذار تمدن نوین اسلامی باشد و این در حالی است که این شهر با آن چه که باید باشد فاصله دارد و باید امکانات و زیرساخت ‌های مورد نیاز در این شهر فراهم شود.

وی تاکید کرد: باید برای حل مشکلات قم در سطح ملی اقدام لازم صورت گیرد تا انتظاراتی که از این شهر وجود دارد تحقق عینی پیدا کند.

شهردار قم ضرورت ساماندهی ورودی‌ های شهر قم را مورد تاکید قرار داد و افزود: در رینگ ‌های در نظر گرفته شده دارای نقصی در تقاطع ‌های غیرهمسطح هستیم.

وی با اشاره به اینکه 14 پروژه عمرانی با رقمی بالای سه هزار و 345 میلیارد تومان در شهر فعال است، خاطرنشان کرد: بالا بودن میزان مهاجرت موجب شده است که تعلق خاطر مردم به شهر کم باشد و این مسئله مشکلات فرهنگی قم را تشدید کرده است.

سقائیان ‌نژاد با اشاره به حضور 10 هزار وانت بار در قم بیان کرد: طبق بررسی صورت گرفته فقط دو هزار مورد از این صاحبان وانت‌ بارها اهل و ساکن قم هستند و در مساله دست فروشان و متکدیان نیز با همین مشکل روبه‌ رو هستیم و برای حل این مشکلات نیازمند وحدت کلمه بین همه ارگان‌ ها هستیم.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه تقاطع سه سطح شهیدان محمود نژاد و جمهوری بیان کرد: این پروژه تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

شهردار قم با بیان اینکه در حوزه فرهنگی انجمن های فرهنگی بسیار زیاد است و باید از این ظرفیت بهره‌مند شویم، گفت: هدف ما مسجد محوری بوده است و باید مساجد تقویت شوند و این مباحث در کنار مساجد شکل بگیرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار