تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)‌ با اشاره به دیدار فائزه هاشمی با بهائیان گفت: خانمی می‌رود و با بهائیان منفور و مطرود دیدار می‌کند، همه به او می‌گویند که تو اشتباه کرده‌ای، ولی به اشتباه خود اعتراف نمی‌کند و می‌گوید کار درستی کرده‌ام.
کد خبر: ۲۳۳۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷ 21 May 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، آیت‌الله سید محمد سعیدی در جمع دانش آموختگان جامعة الزهرا(س) سراسر کشور در شبستان نجمه خاتون سلام‌الله علیها ماه شعبان را فرصتی برای استغفار معرفی کرد و گفت: خداوند توبه را برای بازگشت انسان‌های گنهکار به سوی خود قرار داد تا آنها از گمراهی نجات یابند.

وی پشیمانی را گام نخست در توبه برشمرد و اظهار کرد: کسی که گناهی را مرتکب شده، نباید به جای پشیمانی و توبه، کار خود را توجیه کند. انسان گنهکار، پیش از این که قلبش مملو از گناه و ناپاکی شود، باید توبه کند، در غیر اینصورت در گمراهی خواهد ماند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها خاطرنشان کرد: وقتی که درهای قلب انسان به روی شیاطین و گناهان باز شود، این شخص دیگر نمی‌تواند از نماز، عبادت و بندگی خدا لذت ببرد. انسان باید روح خود را به گونه‌ای تربیت کند که به چنین مسائلی حساس باشد.

وی با اشاره به توصیه‌های اساتید اخلاق مبنی بر ضرورت پشیمانی از گناه در مراحل استغفار اظهار کرد: برای اینکه استغفار حقیقی داشته باشیم، ابتدا باید بپذیریم که اشتباه کرده‌ایم و از گناهی که مرتکب شده‌ایم، پشیمانیم.

آیت‌الله سعیدی افزود: برخی هستند که اشتباه می‌کنند، ولی وقتی دیگران به او تذکر می دهند که تو اشتباه و خلاف کرده‌ای، می‌گوید که من به تشخیص خودم عمل می‌کنم و چنین کاری که انجام داده‌ام، هیچ اشکالی ندارد، این آدم هیچگاه به صراط مستقیم هدایت نخواهد شد.

وی با اشاره به دیدار فائزه هاشمی با بهائیان گفت: خانمی می‌رود و با بهائیان منفور و مطرود دیدار می‌کند، بهائیانی که سیاسی هستند و از اسرائیل شعبه دارند و ریشه آنها در اسرائیل غاصب است. همه به او می‌گویند که تو اشتباه کرده‌ای، ولی نه تنها به اشتباه خود اعتراف نمی‌کند، بلکه می‌گوید من کار درستی کرده‌ام.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) خاطرنشان کرد: همه انسان‌ها باید از لجبازی با خدا پرهیز کنند و با حضرت حق صادقانه برخورد کنند.

وی در ادامه درباره جایگاه جامعه الزهرا(س) و نقش آن در ترویج فرهنگ ناب اسلامی گفت: این نهاد علمی و دینی، همچون حضرت زهرا سلام الله علیها که خیر کثیر است، آثار و برکات کثیری را در سراسر کشور داشته و جامعه از این خیرات بهره مند شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار