بر اساس آمارهای اعلام شده در سال 93 نزدیک به دو میلیون نفر نیمه شعبان را در قم سپری کردند که این آمار برای سال گذشته به مرز 3 میلیون نفر رسید،بر اساس پیش بینی ها و همچنین حجم ورود مسافران از روزهای گذشته به قم به نظر می رسد که این آمارها دستخوش تغییرات جدی خواهد بود.
کد خبر: ۲۳۳۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰ 21 May 2016
به گزارش تابناک قم، شهر قم هر سال دوبار آب و جارو می‌شود. یک بار نزدیک نوروز و زمانی که بهار می‌رسد تا بر چهره شهر رنگ طراوت بپاشد و میهمانان بهاری مانند پرستوهای مهاجر با گلبانگ «حول حالنا» از راه می‌رسند و دیگری نیمه شعبان که آن هم ندای بلند «حول حالنا» است این بار بر جان بشریت.

زائران مهدوی از ساعت ها پیش در تلاش هستند تا خود را از شهرهای دور و نزدیک و حتی سایر کشورهای اسلامی به قم و مسجد مقدس جمکران برسانند،از شب گذشته مبادی ورودی شهر قم با ترافیک روبرو بوده و پیش بینی می شوند امشب ترافیک سنگین تر شود در عین حال پلیس راهنمایی و رانندگی قم اعلام کرده است  که به منظور افزایش ایمنی و تسهیل در عبور و مرور در روزهای شنبه و یکشنبه اول و دوم خردادماه محدودیت و ممنوعیت تردد در محورهای استان قم به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

قم آماده میزبانی از زائران نیمه شعبان است

به گفته سرهنگ اردشیر جمشیدی راد رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان قم تردد همه وسایل نقلیه سنگین باربری شامل تریلی، کامیون و کامیونت از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه اول خردادماه تا ساعت ۱۴ روز یکشنبه دوم خردادماه از میدان ۷۲ تن به سمت جمکران ممنوع و این‌گونه خودروها می‌توانند از روی پل میدان ۷۲ تن به سمت اتوبان قم کاشان تردد کنند.

همچنین سیدمحسن میرهادی مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم هم خبرداده که 150 هکتار پارکینگ برای نیمه شعبان امسال آماده شده است تاشاهد هیچ گونه مشکلات ترافیکی نباشیم.

به گفته این مسئول شهرداری قم این پارکینگ‌ها توانایی پذیرش 35 هزار خودروی سواری و دو هزار اتوبوس را دارند.

«سید امیر سامع»، معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم نیز با اشاره به حجم تردد زائران در ایام نیمه شعبان در قم اظهار کرد: با توجه به جمعیتی که سال گذشته نیمه شعبان به قم آمده و پیش بینی بیشتر شدن تعداد زائران در تلاش هستیم تا امکانات را به تناسب جمعیت در نظر بگیریم.

به گفته وی برای نیمه شعبان 110 هکتار پارک سوار به صورت موقت آماده شده که ظرفیت 2هزار دستگاه اتوبوس و 40 هزار دستگاه خودروی شخصی را دارد. در واقع برای تمام ظرفیتی که پیش بینی می‌شود در قم حضور پیدا کنند، ظرفیت ترافیکی دیده شده است.

معاون خدمات شهری شهردار قم با اشاره به این‌که ستاد زائران شهرداری قم از 2 ماه پیش کار خود را آغاز کرده افزود: در این زمینه 9 کمیته برای برنامه ریزی تشکیل شد تا موضوعات مختلف در آنها طراحی شود.

بر اساس آمارهای اعلام شده در سال 93 نزدیک به دو میلیون نفر نیمه شعبان را در قم سپری کردند که این آمار برای سال گذشته به مرز 3 میلیون نفر رسید،بر اساس پیش بینی ها و همچنین حجم ورود مسافران از روزهای گذشته به قم به نظر می رسد که این آمارها دستخوش تغییرات جدی خواهد بود و تعداد زائران از 3 میلیون نفر نیز خواهد گذشت.

بنابراین شهر قم این روزها خود را آماده میزبانی از میلیون ها زائر مهدوی کرده است،از آذین بندی خیابان ها و حتی کوچه ها گرفته تا  آماده باش تاکسیرانی و آتش نشانی و دستگاه های مختلف اجرایی همه حکایت از این موضوع دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
چه آمادگی؟؟؟؟
مشکلات مثل سال قبل وجود داشت و هیچ اتفاقی نیفتاد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
خیلی ضعیف عمل میکنند...جای کار خیلی هست..واقعا برای شهر قم تاسف باره..
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار