مراسم باشکوه جشن نیمه شعبان که شنبه شب در مسجد مقدس جمکران با حضور باشکوه زائران از سراسر کشور برگزار شد، با حاشیه هایی همراه بود.
کد خبر: ۲۳۳۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۷ 22 May 2016
به گزارش تابناک قم، هزاران تن از دلدادگان و شیفتگان منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) خود را از جای جای کشور و حتی برخی کشورهای جهان به مسجد مقدس جمکران رسانده بودند و در این شب کلیه صحن ها و رواق ها مملو از مردم دوست دار مکتب اهلبیت عصمت و طهارت(ع) بود.

** حضور موثر آمبولانس های اورژانس قم و سایر دستگاه های امدادی چون هلال احمر و آتش نشانی ، نشان از آمادگی کامل نهادهای خدمت رسان به زائران می باشد. 

** بیمارستان سیار عاشقان ولایت در مقابل درب ششم مسجد مقدس جمکران در حال خدمتگذاری به زائران است.

** ترافیک شدیدی در ساعت های ابتدایی شنبه شب در مبادی ورودی مسجد جمکران بوجود آمده بود و ماموران راهور قم اقدام به هدایت خودروها به پارکینگ های تدارک دیده شده در اطراف مسجد می کردند. 

** در خیابان های منتهی به مسجد مقدس جمکران به همت مردم ایستگاه های صلواتی برپا شده است و از زائران با شربت، چای ، شیرینی و شکلات پذیرایی می شود. 

** جمع زیادی از جوانان حاضر در مسجد نیز پرچم های یا مهدی ادرکنی، یا صاحب الزمان، یا حسین، یا زهرا را بر افراشته اند که این اقدام جلوه زیبایی به صحن های مسجد جمکران داده اند. 

** شهرداری قم نیز حضور بسیار موثری در حاشیه مسجد مقدس جمکران دارد و کارکنان زحمت کش این نهاد مردمی ، اقدام به نظافت حاشیه مسجد مقدس جمکران می کنند.

**مسابقه قرآنی نورالهدی با محوریت آیات مهدوی و شناخت حضرت ولی عصر(عج) به همت معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران برگزار شد، این مسابقه شامل متن مختصری با محوریت آیات مهدوی به همراه سئوالات مسابقه است تا زائران مسجد مقدس جمکران به واسطه آن، شناخت مختصری از معارف مهدوی کسب کنند. 

**مراسم احیای شب نیمه شعبان از ساعت 2 بامداد روز یکشنبه تا اذان صبح برگزار می‌شود. در این مراسم که در صحن جامع امام مهدی (عج) ترتیب می یابد ، مناجات با امام زمان (عج) و مناجات شعبانیه قرائت می ‌شود.
 
**محفل بزرگ قرآنی یکی از برنامه‌های شبستان دارالقرآن کریم مسجد جمکران بود که این محفل عصر امروز با قاریان بین‌ المللی و قاریانی از جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. 

**مشاوره حفظ و تصحیح قرائت نماز از دیگر برنامه‌های شبستان دارالقرآن مسجد مقدس جمکران است، برنامه تصحیح قرائت نماز و مشاوره حفظ ویژه خواهران و برادران در شبستان غربی، مسجد خواهران، صحن اصلی و شبستان قرآنی برگزار ‌شد. 

**ختم تلاوت نور را نیز یکی دیگر از فعالیت‌های شبستان دارالقرآن مسجد مقدس جمکران بود و در این مراسم، ختم قرآن و صلوات به صورت حضوری و غیرحضوری صورت می‌ گیرد. 

**در نمایشگاه دائمی قرآن، فقه و زندگی در مسجد جمکران مجموعه‌ ای از عکس‌ ها و پوسترهای قرآنی با موضوعات سبک زندگی قرآنی، قرآن، فقه و زندگی به نمایش گذاشته شده است. 

**نمایش خلاق «گل نرگس» نیز در غرفه بازی کودکان در مسجد برگزار شد و کودکان در نقش گل‌ های مختلف به شعرخوانی و بازی می‌ پردازند. 

**در ایام نیمه شعبان 13 مرکز مشاوره و پاسخگویی ویژه خواهران در مسجد مقدس جمکران برای خدمت‌ رسانی به زائرین ایجاد شده است. 

**همزمان با ایام مبارک نیمه شعبان برنامه قصه گویی «ملیکا» همراه با ابزار توسط مربیان مرکز گل نرگس مسجد جمکران برای کودکان اجرا می‌ شود. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار