مراسم جشن نیمه شعبان با برپایی محفل بین‌المللی شعر انتظار با حضور شاعرانی از 10 کشور خارجی به زبان‌های زنده دنیا در مسجد مقدس جمکران آغاز شد.
کد خبر: ۲۳۳۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۶ 22 May 2016
به گزارش تابناک قم، در این محفل ادبی، شاعرانی از کشورهای نیجریه، فرانسه، پاکستان، عراق، لبنان، افغانستان و هندوستان به زبان‌های خویش شعرهای مهدوی را خواندند که با استقبال گسترده میهمانان این مکان مقدس روبه‌رو شد.

مراسم انس با قرآن از دیگر برنامه‌های مسجد مقدس جمکران بود که با تلاوت قاریان بین المللی و با بهره‌مندی از طلاب جامعه المصطفی العالمیه و برگزاری گروه تواشیح در این مکان مقدس اجرا شد.

زیارت آل یاسین، نماز جماعت مغرب و عشا به اقامه آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، سخنرانی آیت‌الله سید احمد خاتمی، تجلیل از خانواده‌های مدافع حرم و خانواده حزب‌الله لبنان و عراق، مدیحه‌سرایی اهل بیت(ع)، گروه همخوانی میعاد، دعای کمیل و در پایان مراسم احیای نیمه شعبان از مهمترین برنامه‌های شب نیمه شعبان در این مسجد مقدس است.

مردم ولایت‌مدار و عاشق اهل بیت(ع) با پای پیاده و سربندهای یا مهدی موعود(عج) از خیابان‌های اطراف به سمت این مسجد مقدس در حال حرکت هستند تا عشق و ارادت خویش را به آخرین منجی بشریت به مرحله ظهور بگذارند.

حضور 200 نفر از بانوان و آقایان کرمانی در مسجد مقدس جمکران مستقر شده‌اند و نان‌های کرمانی را برای پذیرایی از زائران و مجاوران پخت می‌کنند همچنین تیم دیگری از کرمان با پخت آش فردا از زائران میزبانی می‌کنند.

تمام صحن‌های مسجد مقدس جمکران هم اکنون مملو از منتظرانی است که از اقصی نقاط جهان و کشور با هر جنسیتی و رنگی به عشق صاحب الزمان(عج) وارد این مسجد شده‌اند.

حضور فعال 6 هزار خادم در مسجد مقدس جمکران در راهنمایی زائران و بردن آنها به بخش‌های مختلف مسجد از زیباترین جلوه‌های این مراسم است.

زنان با در آغوش گرفتن فرزندان و در کنار سایر اقشار مختلف از جمله مردان و طلاب حوزه‌های علمیه و گروه‌های دانشجویی در این مراسم‌های معنوی شرکت کرده و با در دست گرفتن دعا، در زیر لب زمزمه «اللهم عجل‌لولیک‌الفرج» را طنین انداز می‌کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار