همزمان با سالروز ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج)، شهر مقدس قم غرق در جشن و سرور و پذیرای خیل گسترده‌ زائران در حرم کریمه‌ اهل بیت(س) است.
کد خبر: ۲۳۳۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹ 22 May 2016
به گزارش تابناک قم، همزمان با فرارسیدن روز پانزدهم ماه شعبان، سالروز ولادت با سعادت دوازدهمین اختر آسمان امامت و ولایت، حضرت مهدی (عج)، شهر مقدس قم یکپارچه غرق در نور و شادمانی شد.

شهر مقدس قم در شب میلاد امام زمان(عج) حال و هوای ویژه‌ای به خود گرفت و مراسم جشن و سرور در حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع)، مسجد مقدس جمکران، مساجد و تکایا و دیگر اماکن متبرکه با حضور عاشقان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برگزار شد.

در شب میلاد این امام بزرگوار، هزاران نفر از زائران بارگاه کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) با شرکت در مجلس ویژه‌ای که از سوی آستان مقدس برگزار شده بود، به جشن و شادی پرداخته و این میلاد با برکت را گرامی داشتند.

حرم مطهر حضرت معصومه(س) از ساعات ابتدایی شب گذشته و صبح امروز پذیرای هزاران تن از زائران و مجاوران است که به منظور عرض تبریک میلاد خجسته امام زمان(عج) به محضر مبارک کریمه اهل بیت(س) وارد این مکان مقدس شده‌اند.

خیابان‌های منتهی به حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران چراغانی شده و زائران زیادی از استان‌ها و شهرهای مجاور برای عرض تبریک این روز مبارک در صحن آن حضرت حضور پیدا کرده‌اند.

همچنین به این مناسبت رواق‌ها و صحن‌های حرم منور حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران به طرز باشکوهی آذین بندی و چراغانی شده و از نخستین ساعات شب هزاران نفر از زائران و مجاوران با تشرف به این مکان قدسی، ولادت امام زمان (عج) را به پیشگاه آن حضرت تبریک و تهنیت گفتند.

مسجد مقدس جمکران نیز میعادگاه عاشقان امام زمان (عج) نیز طی دیشب و امروز مملو از انسان های دلسوخته ای از سراسر کشور شده که با چشمانی اشکبار دعای فرج را زمزمه می کنند و از خداوند می خواهند که ظهور حضرتش را نزدیک گرداند.

همچنین به همین مناسبت شب گذشته و امروز مراسم مختلف جشن میلاد با حضور هزاران دلداده اهل بیت(ع) در دفاتر و بیوت مراجع تقلید و دفتر مقام معظم رهبری در قم برپا شد و سخنرانان گوشه‌هایی از زندگانی آن امام همام را بیان کردند.

بسیاری از شهروندان قمی به همراه زائران حرم مطهر حضرت معصومه(س) با در دست داشتن نقل و شیرینی و تقسیم آن، ولادت با سعادت امام زمان(عج) را به یکدیگر تبریک و تهنیت گفته و برای جامعه اسلامی آرزوی خیر و برکت می‌کنند.

مسلمانان خارجی مقیم قم نیز با برگزاری آیین‌های جشن و سرور به شیوه سنتی، نسبت به خاندان عصمت و طهارت(ع) به ویژه حضرت امام زمان(عج) ادای احترام کردند.

آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) نیز برنامه‌های مختلف جشن و سخنرانی درخصوص زندگانی گهربار آن امام همام را تدارک دیده که با حضور گسترده زائران و مجاوران کریمه اهل بیت(س) درحال برگزاری است.

در ویژه برنامه روز میلاد حضرت مهدی(عج) در حرم مطهر مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به مولودی خوانی پرداختند و در ادامه یکی از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه گوشه هایی از زندگانی گهربار آن حضرت و اهداف ظهور حضرت مهدی (عج) را برای مردم بیان کرد.

حضرت مهدی(عج) معصوم چهاردهم و امام دوازدهم شیعیان، یک سال و یک ماه پس از ازدواج امام حسن عسکری (ع) و نرجس خاتون به دنیا آمد که بنا بر بیشترین روایت ایشان روز جمعه نیمه شعبان 255 هجری قمری متولد شده اند.

یگانه منجی عالم بشریت پس از تولد حدود پنج سال تحت سرپرستی پدر بزرگوارشان امام عسکری(ع) به صورت نیمه مخفی زندگی کرد. یکی از کارهای بسیار مهمی که پدر امام زمان(عج) در این دوره انجام داد این بود که امام مهدی(عج) را به بزرگان شیعه معرفی کردند تا در آینده در مساله امامت دچار اختلاف نشوند.

غیبت صغری پس از شهادت حضرت امام حسن عسکری(ع) در سال 260 آغاز شد و تا سال 329 ادامه پیدا کرد. در این دوره حضرت مهدی(عج) از طریق چهار نائب به اداره امور مردم می پرداختند.

دوره غیبت کبری نیز با پایان یافتن غیبت صغری و از سال 329 هجری قمری شروع شد و تا زمانی که خداوند مصلحت بدانند ادامه خواهد داشت.

پس از ظهور، امام زمان(عج) بر اساس احکام اسلام حکومت واحد جهانی تشکیل خواهند داد که در سایه آن سرتاسر عالم پر از عدل و داد خواهد شد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار