همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر
صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان قم، روز دوشنبه به مناسبت سالروز حماسه آزاد سازی خرمشهر و هفته مقاومت و پیروزی، با حضور رییس جامعه المصطفی، استاندار و سایر مسئولان استانی در پادگان امام حسین (ع) لشکر عملیاتی سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم برگزار شد.
کد خبر: ۲۳۴۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳ 23 May 2016
به گزارش تابناک قم، فرمانده لشکر عملیاتی سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) در این مراسم گفت: دشمن در عملیات بیت المقدس به قدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران پی برد و راهبردهای نظامی و دفاعی آن در هم پیچیده شد.

سردار سید علی سیدی با اشاره به اینکه حماسه آزاد سازی خرمشهر آغازی برای پیروزی های بزرگ سپاه اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس شد، افزود: پس از عملیات پیروزمندانه بیت المقدس، حمایت های همه جانبه مستکبران عالم هم نتوانست رژیم صدام را از شکست در میدان نبرد نجات دهد.

وی ادامه داد: آزاد سازی خرمشهر روحیه خودباوری و مقاومت را درمیان مردم تقویت کرد و باعث شد پس از مجاهدت های فراوان، امروز کشور در بخش های مختلف نظامی، هسته ای، پزشکی و فضایی صاحب جایگاه باشد.

سیدی با بیان اینکه در حال حاضر ملت ایران با روحیه ولایت مداری و استکبار ستیزی در اوج قله های افتخار به سر می برد گفت: مجاهدت نیروهای مسلح و بسیج مردمی ما باعث شده است که انقلاب اسلامی در حیاط خلوت دشمنان حضور داشته باشد و فعالیت های آن ها را به منظور پاسخ به هنگام رصد کند.

وی با اشاره به اینکه حماسه سوم خرداد هویت ملی و دینی ایرانیان را به جهانیان نشان داد افزود: این حماسه مانند ستاره ای درخشان در آسمان افتخارات این سرزمین می درخشد و لازم است ارزش های آن به نسل های آینده انتقال یابد.

وی ادامه داد: حماسه ملت ایران در دوران دفاع مقدس و آزاد سازی خرمشهر مقدمه ای برای حضور آزادی خواهان عالم در جبهه مقاومت و ایستادگی در برابر توطئه های مستکبران شد که امروز نتیجه های آن در سطح منطقه و جهان قابل مشاهده است.

فرمانده لشکر عملیاتی سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) گفت: امروز حوزه نفوذ جمهوری اسلامی در عرصه های جهان بسیار گسترش یافته و باعث شکست آمریکا، اسراییل و متحدانشان در جریان جنگ های نیابتی شده است. 

وی ادامه داد: نیروهای مسلح ما از سپاه و ارتش تا بسیج مردمی با الگو گرفتن از نهضت عاشورا با تمام توان توطئه های دشمنان را در سه حوزه سخت، نیمه سخت و نرم شکست خواهند داد.

در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان قم از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در دوران دفاع مقدس و همچنین مدافعان حرم تجلیل به عمل آمد. 

در پایان مراسم نیروهای یگان تکاوری سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم با در دست داشتن پرچم حرم مطهر حضرت زینب (س) به اجرای حرکات نمایشی پرداختند. 

در سوم خرداد سال 1361 در جریان عملیات افتخار آفرین بیت المقدس، خرمشهر پس از مدت ها اشغال توسط دشمن بعثی با مجاهدت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و مقاومت مردم آزاد شد. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار