نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم بر نیاز شرکت‌های اتوبوسرانی به حمایت بخش خصوصی از آنها تأکید کرد.
کد خبر: ۲۳۴۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸ 23 May 2016
به گزارش تابناک قم، «حسن بختیاری» با اشاره به واگذاری اتوبوسرانی به بخش خصوصی اظهار کرد: بخش خصوصی برای انجام ماموریت‌هایش نیاز به حمایت ویژه دارد و در حال حاضر رانندگان با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت توجیه اقتصادی در فعالیت‌های بخش خصوصی گفت: کرایه اتوبوس بر اساس آنالیز قیمتی که هر ساله از سوی شهرداری اعمال می‌شود، بسیار کمتر از رقمی است که هزینه حمل و نقل است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به این‌که تنها منبع تامین هزینه اتوبوس‌ها کرایه مردم است افزود: دولت به تعهداتش در زمینه حمایت از حمل و نقل عمومی عمل نمی‌کند.

وی با اشاره به حمایت‌هایی که شهرداری از اتوبوسرانی انجام می‌داد اظهار کرد: سال‌های گذشته حمایت‌هایی از بخش خصوصی صورت می‌گرفت. اما امسال این حمایت‌ها با مشکل روبه‌رو است.

بختیاری با بیان این‌که کرایه پرداختی از سوی مردم نیمی از هزینه تمام شده برای حمل و نقل در اتوبوسرانی است گفت: شورای اسلامی شهر قم در قالب بودجه امسال کمک به اتوبوسرانی از محل ماده 16 را براساس یک سیاست هماهنگ در سازمان‌ها حذف کرده و اتوبوسرانی نمی‌تواند کمکی به بخش خصوصی کند.

وی با اشاره به رسیدن فصل گرما افزود: کولر اتوبوس‌ها مشکل دارد که رانندگان می‌گویند هزینه تعمیر نداریم. یا در بحث بیمه هم بخش قابل توجهی بیمه ندارند و به خاطر دیه‌های سنگینی که وجود دارد رانندگان از اتوبوسی که بیمه نباشد استفاده نمی‌کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم خواستار چاره‌اندیشی برای حمایت از بخش خصوصی در اتوبوسرانی شد.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار