مدیرکل آموزش و پرورش قم گفت: دانش آموزان 50 کشور جهان در مدارس دولتی این استان تحصیل می کنند که این امر جزو افتخارات آموزش و پرورش قم است.
کد خبر: ۲۳۶۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۵ 27 May 2016
به گزارش تابناک قم، حمیدرضا شیخ الاسلام روز پنجشنبه در همایش علمی تخصصی تربیت در موسسه علوم وحیانی اسرا در قم افزود: 19 مدرسه خارجی نیز در سطح قم فعال است که با سبک آموزشی کشورهای مبدا فعالیت می کند. 

وی خاطرنشان کرد: استان قم میزبان طلابی از 150 کشور جهان است که در عرصه تعلیم و تربیت بویژه فراگیری علوم دینی در این استان سکونت دارند. 

وی در ادامه هدف اصلی از برگزاری همایش علمی تخصصی تربیت را در راستای ساحت های شش گانه سند بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: واژه «تربیت» در تمام ساحت های شش گانه این سند مشترک است و امیدواریم با برگزاری این همایش حرکت ارزشمندی در راستای جلب توجه متولیات امر تعلیم و تربیت کشور به سمت تربیت برداشته باشیم. 

شیخ الاسلام با بیان اینکه برآورد می شد دو هزار مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شود، گفت: پس از پایان مهلت قانونی ارسال مقالات، حدود چهار هزار مقاله به دبیرخانه رسید که نشان از ظرفیت بالای آموزش و پرورش در امر پژوهش است. 

وی افزود: سعی شده است از تیم های داوری که صاحب نظر در عرصه های مختلف هستند انتخاب تا مقالات به صورت دقیق و علمی بررسی شود. 

وی با بیان اینکه هر مقاله شش بار مورد بازبینی قرار گرفت، اضافه کرد: پس از داوری های صورت گرفته 150 مقاله به عنوان مقالات برتر در قالب کتابی چاپ شد. 

همایش علمی تخصصی تربیت روز پنجشنبه با پیام علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش و سخنرانی آیت الله علیرضا اعرافی رئیس جامعه المصطفی در موسسه علوم وحیانی اسرا برگزار شد. 

این همایش بر مبنای ساحت های شش گانه اعتقادی، عبادی و اخلاقی، اجتماعی و سیاسی، زیستی و بدنی، زیباشناختی و هنری، اقتصادی و حرفه ای و علمی و فناورانه فراخوان مقاله شده بود و چهار هزار مقاله به دبیرخانه همایش ارسال رسیده بود؛ 150 مقاله به عنوان مقالات برتر در قالب کتابی چاپ شد و در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت. 

در پایان این همایش از صاحبان 42 مقاله ممتاز تجلیل شد و همچنین شرکت کنندگان در درس اخلاق آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید شرکت کردند. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار