مهدی پاکدل در شهر کتاب قم:
بازیگر سینما و تلویزیون گفت: مدت‌ها به این فکر می‌کردم که از چه راهی می‌توانم مردم را به کتابخوانی تشویق کنم، به همین دلیل برنامه «جمعه‌ها با کتاب» را در صفحه مجازی خود ترتیب دادم.
کد خبر: ۲۳۶۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶ 27 May 2016
به گزارش تابناک قم، مهدی پاکدل در جمع علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در شهر کتاب قم، با انتقاد از استفاده‌های نا‌به‌جا از فضای مجازی، بیان داشت: معضلی که امروز در فضای مجازی وجود دارد این است که این فضا برای این مورد استفاده قرار می‌گیرند که تنها  طنزنامه‌های اینترنتی دست به دست بچرخند یا عکسی از زندگی شخصی در آن منتشرشود.

وی که نهضتی به نام «جمعه‌ها با کتاب» را در صفحه شخصی خود راه انداخته و هر جمعه  مردم را به کتاب و کتابخوانی دعوت کرده است، افزود: مدت‌ها به این فکر می‌کردم که از چه راهی می‌توانم تأثیرگذار باشم، که به این نتیجه رسیدم که اگر حتی یک نفر از یک میلیون نفری که صفحه من را دنبال می‌کنند را به کتابخوانی تشویق کنم رسالت خود را انجام داده‌ام و به همین دلیل برنامه «جمعه‌ها با کتاب» را در صفحه مجازی خود ترتیب دادم.

بازیگر سریال کیمیا تأکید کرد: تمام تلاشم این است که جمعه‌ها با کتاب به صورت منظم انجام شود و هیچ وقفه‌ای در آن ایجاد نشود، حتی زمانی که خارج از کشور هستم سعی می‌کنم این معرفی کتاب به صورت منظم انجام شود.

پاکدل با تأکید بر نیاز انسان به دانستن، تحقیق و علم افزایی افزود: کار فرهنگی و فروش کتاب بسیار سخت است و کار کسانی که در عرصه کتاب فعالیت می‌کنند دست‌مریزاد دارد، زیرا با همه سختی‌هایی که این عرصه دارد این راه را انتخاب کرده‌اند.

وی با اشاره به گویش کتاب صوتی در انعکاس کوچه خیس گفت: در این آلبوم خوانش شعر را به پیشنهاد یکی از جوانان علاقه‌مند این عرصه طبع آزمایی کردم.

پاکدل به سفر خود به جشنواره کن هم گذری زد و با اشاره به افتخارآفرینی شهاب حسینی و اصغر فرهادی در جشنواره کن تصریح کرد: فروشنده بسیار فیلم زیبایی است و به نظرم به این فیلم کم لطفی شد که برای جایزه بهترین فیلم هم انتخاب نشد و در مورد شهاب حسینی هم آنقدر عالی و خیره‌کننده ظاهر شده بود که هیچ چاره دیگری نداشتند جز اینکه به عنوان بهترین وی را معرفی کنند.

بازیگر سینما و تلویزیون در پاسخ به سئوالی در ارتباط به سختی‌های زندگی همراه با شهرت هم گفت: زندگی هنرمندان سختی‌ها و محدودیت‌های خاص خود را دارد و دایره زندگی شخصی محدود می‌شود، حالا در زندگی ما هم با توجه به اینکه دو بازیگر هستیم این سختی‌ها بیشتر احساس می‌شود  اما وقتی انسان این مسیر را انتخاب کرده است باید سختی‌های آن را بپذیرد.

در این مراسم از کتاب شعر نمایش یک سکوت با حضور بهار سعوه، شاعر کتاب و مهدی پاکدل رونمایی شد. امضای آلبوم در انعکاس کوچه خیس هم از جمله برنامه‌های دیگر نشست این هفته شهر کتاب قم بود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار