استاندار قم:
استاندار قم گفت: حق مردم است تا از مسئولان سئوال کنند و در رابطه با عملکردهایشان توضیح بخواهند.
کد خبر: ۲۳۶۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱ 27 May 2016
به گزارش تابناک قم، سید مهدی صادقی در نشست صمیمی با مسئولان و برخی از اعضای هیئت خادم الرضا(ع) که شامگاه پنجشنبه در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مکان‌هایی که انسان را پاک نگه می‌دارد همین هیئت‌ها و پایگاه‌های مذهبی است و موجب تقویت بنیه‌های اخلاقی نیز می‌شود.

 وی با بیان اینکه در این زمانه گفتمان کار بسیار آسان و عمل کردن، کار سختی است، گفت: اگر بخواهیم در برنامه‌ها و اهدافمان موفق باشیم باید روشی را که اسلام توصیه کرده در پیش بگیریم.

برای جلوگیری از لغزش و انحراف باید روشی اعتدالی داشته باشید

استاندار قم خطاب به اعضای هیئت خادم الرضا(ع) با اشاره به اینکه در این مسیری که قدم نهاده‌اید شیاطینی وجود دارند، افزود: قدم گذاشتن در این عرصه کار خطرناکی است و اگر مطابق دستورات خدا حرکت نکنید دچار لغرش خواهید شد لذا برای جلوگیری از لغزش و انحراف باید روشی اعتدالی داشته باشید.

وی با بیان اینکه عقل ما چیزی جز اعتدال را توصیه نمی‌کند، گفت: تندروی در هر سمت و سویی که باشد به نظر من مردود است و به سرانجام نخواهد رسید لذا روش اعتدال را در پیش بگیرید؛ خوشبختانه در مجموعه هیئت خادم الرضا(ع) حرکاتی که ناشی از هیجانات درونی، فردی و جمعی باشد دیده نشده و این ارزشمند است.

صادقی با بیان اینکه به عنوان مقام ارشد در استان می‌خواهیم صادقانه در خدمتتان باشیم، تصریح کرد: این ادعا را داریم که توانسته‌ایم هر آنچه به عنوان ظرفیت موجود چه بالقوه و چه بالفعل درون مجموعه استان است را در همه زمینه‌ها و به نفع همه استفاده کنیم و با انتفاع عمومی و نگاه ملی حرکت کنیم.

هر آنچه که بوده در طبق اخلاص برای انجام نیازهای مردم به کار بردیم

وی با اشاره به اوضاع کشور، گفت: هر آنچه که بوده در طبق اخلاص برای انجام نیازهای مردم و جامعه را به کار بردیم گرچه اشتباهاتی نیز وجود داشته است که در این راستا پذیرای انتقادها هستیم چراکه لازمه تکمیل، درستی و کاهش اشتباه انتقادهایی است که گفته می‌شود.

استاندار قم تصریح کرد: از نشست‌ها و تجمع‌های مردم در حوزه‌های مختلف استقبال می‌کنیم و محدودیتی نیز ایجاد نکردیم چرا که حق مردم است تا از مسئولان سئوال و راجع عملکردهایشان توضیح بخواهند و مسئولان نیز باید پاسخ بدهند.

هزینه پروژه‌های نیمه تمام و عمرانی به سادگی قابل تأمین نیست

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در این شرایط رکود امری طبیعی است و آن هم رکودی که از گذشته بر ما تحمیل شده، کفت: دولت تلاش‌ها و اقدامات خوبی انجام داده و از آنجایی که هزینه پروژه‌های نیمه تمام و عمرانی به سادگی قابل تأمین نیست لذا دولت ماده ۲۷ را در شورای عالی اداره کشور تصویب نمود.

صادقی ادامه داد: در کنار این‌گونه مسائل با موضوعات فرهنگی و اجتماعی چون طلاق، اعتیاد و حاشیه‌نشینی نیز مواجه بودیم.

جشن‌های نیمه شعبان با کمترین مشکلی برگزار شد

استاندار قم در بخشی دیگر از سخنان خود به جشن‌های نیمه شعبان اشاره کرد و افزود: تلاش شد تا این جشن‌ها با کمترین مشکلات برگزار شود و خوشبختانه این اتفاق رخ داد.

وی منوریل قم را از پروژه‌هایی عنوان کرد که ۵ سال بلاتکلیف بود و ابراز داشت: بالاخره در مورد آن تصمیم‌گیری انجام گرفت؛ همچنین قطار سریع‌السیر قم، تهران و اصفهان را به طور جدی دنبال می‌کنیم که پیمانکار چینی کار خود را آغاز کرده است.

صادقی با بیان اینکه ردیف بودجه‌های دولتی مشخص است، گفت: از طریق ردیف بودجه‌های دولتی نمی‌توان به ساختارهای غیر دولتی پرداخت کرد و تنها می‌توان در چهارچوب و روش‌های دیگری کمک‌هایی شود.

وی در پایان افزود: تشکل‌های مذهبی باید نگاهشان را از کمک‌های دولتی بردارند و اگر می‌خواهند پایدار و ماندگار باشند باید بر مردم اتکا کنند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار