حفظ کرامت و شخصیت حجاج مهم است اما سعودی‌ها هیچ کدام از این‌ها را تعهد ندادند و زمان را از ما گرفتند و تنها به برخی شرایط عمل کردند اما تکریم و سلامت حجاج را زیر بار نمی‌روند.
کد خبر: ۲۳۶۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷ 27 May 2016
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر مقدس قم که در مصلی قدس برگزار شد با اشاره به مساله حج عنوان کرد: دولت سعودی مشکلاتی را برای حج ایجاد کرده است که در این باره موضوع عدم تامین امنیت جانی از مسائل مهم است به طوری که در سال قبل چند هزار نفر در مکه جان خود را به دلیل عدم مدیریت حرم شریفین از دست دادند.

وی تاکید کرد: حفظ کرامت و شخصیت حجاج مهم است اما سعودی‌ها هیچ کدام از این‌ها را تعهد ندادند و زمان را از ما گرفتند و تنها به برخی شرایط عمل کردند اما تکریم و سلامت حجاج را زیر بار نمی‌روند و با این وجود مگر می‌شود که حج صورت بگیرد؟

امام جمعه قم در ادامه با انتقاد از سانسور اخبار دیدار مسئولان با مراجع تقلید، گفت: کسانی به قم سفر و با مراجع تقلید دیدار می‌کنند که مراجع نیز از سر دلسوزی و خیرخواهی تذکراتی می‌دهند؛ اما وقتی می‌خواهند خبر این دیدارها را تنظیم کنند انعکاس کامل فرمایش بزرگان رعایت نمی‌شود که این خلاف ادب و امانت‌داری است.

وی افزود: خبر بیانات مراجع در این دیدارها باید به گونه‌ای تنظیم و منتشر شود که مایه تکدر خاطر بزرگان نشود و با حفظ امانت‌داری در صورت بگیرد.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) در خصوص مجلس خبرگان رهبری نیز عنوان کرد: در دیدار خبرگان با رهبرمعظم انقلاب موضوعات خوبی مطرح شد که شامل هویت خبرگان و وظایف ذاتی این مجلس و جهت گیری آن بود.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه مجلس خبرگان در قانون اساسی آمده است و این ظرفیت خوبی را نشان می دهد خبرگان موهبت الهی است و آن ظرفیتی برای گفتمان سازی است خبرگان می تواند کشور را به اقتدار برساند.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به فرا رسیدن سالروز ارتحال امام خمینی(ره) گفت:‌ رحلت حضرت امام(ره) داغی جانگداز بر دل ملت بود ولی رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بخشی از این داغ را التیام بخشید.

وی با اشاره به آغاز فعالیت دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به نمایندگان محترم دوره قبل خسته نباشید عرض کرده و برای نمایندگان دوره دهم آرزوی موفقیت داریم.

خطیب جمعه قم با اشاره به اوضاع دو کشور مسلمان سوریه و عراق تصریح کرد: این کشورها همچنان برابر گروه‌های تکفیری مقاومت می‌کنند و به پیروزی‌های چشمگیری دست یافته‌اند و از خداوند می‌خواهیم که ایشان را به پیروزی نهایی برساند. برای همه سربازان اسلام در عراق، سوریه، لبنان، بحرین و یمن آرزوی موفقیت و پیروزی داریم.

وی در باره نیمه شعبان ادامه داد:جوانان و مردم برای مراسم جشن واقعا تلاش کردند ما باید بدانیم که مسیر و هدف ان بزرگوار چیست تا خود را آماده کنیم که در این باره مبارزه با ستم، ابتذال و محرومیت از جمله اهداف قیام است.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) در خصوص آماده سازی برای ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: باید به نظافت مساجد پرداخت و خود را مهیای این ماه ساخت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
چه اصراری هست با این وضع ایرانی ها در حج شرکت کنند. مراجع هم که واجب نمیدونن
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
آیت‌الله محمدعلی علوی گرگانی: حج در صورت احساس خطر واجب نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
چراغی که به خانه رواست...به مسجد حرام است..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
خیلی وقت قبل باید حج رو تعطیل میکردیم ن الان که سعودی ها وقیح تر شدن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار