واکنش آیت الله مکارم به حوادث ناگوار اخیر پاکستان
اخبار ناگوار و بسیار تأسف باری این روزها از پاکستان به گوش می رسد. شیعیان در مناطق مختلف مورد اذیت و آزار قرار گرفته و حتی گاه نیروی انتظامی به مجالس آنها حمله ور شده و به آنها آسیب رسانده است. هر چه زودتر مسئولین دولت پاکستان و نیز مجامع جهانی باید به این فاجعه رسیدگی کند و برای پایان دادن به آن اقدام سریع نمایند.
کد خبر: ۲۴۰۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳ 05 June 2016
به گزارش تابناک قم، آیت الله ناصرمکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید، با صدور بیانیه ای در خصوص حوادث ناگوار اخیر پاکستان گفت: امیدواریم هر چه زودتر مسئولان دولت پاکستان برای جلوگیری از کارهای غیر عاقلانه که وحدت مسلمین را به خطر می اندازد اقدام کند.

متن کامل بیانیه این مرجع تقلید به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اخبار ناگوار و بسیار تأسف باری این روزها از پاکستان به گوش می رسد. شیعیان در مناطق مختلف مورد اذیت و آزار قرار گرفته و حتی گاه نیروی انتظامی به مجالس آنها حمله ور شده و به آنها آسیب رسانده است.

و نیز گفته می شود از سوی دولت و نهادهای وابسته به دولت دست به اشغال اراضی متعلق به شیعیان زده اند.

این حرکت جدید ضد شیعه در پاکستان سبب شده که گروه زیادی از شیعیان دست به اعتصاب غذا بزنند و حال بعضی از آنها گفته می شود وخیم است.این حرکت جدید در پاکستان بسیار حیرت انگیز است به خصوص از سوی عوامل دولت.

ما سعی داریم بهترین روابط دوستانه و برادرانه را با دولت و ملت پاکستان داشته باشیم اما این کارها که از سوی تکفیری ها و عوامل وهابی دنبال می شود برای شیعیان جهان مخصوصا شیعیان ایران قابل تحمل نیست.

امیدواریم هر چه زودتر مسئولین دولت پاکستان برای جلوگیری از این کارهای غیر عاقلانه که وحدت مسلمین را به خطر می اندازد اقدام کند و نیز مجامع جهانی باید به این فاجعه رسیدگی کند و برای پایان دادن به آن اقدام سریع نمایند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
احسنت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
وسکوت غمبارسخنگوی وزارت خارجه !!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار