مروری بر مطبوعات امروز بیست و ششم خردادماه:
روزنامه های استان قم در شماره امروز، 26 خردادماه به مطالبی مختلفی از جمله خریدهای بزرگ دایی از نفت تهران، سرانه مطالعه در قم بالاتر از میانگین کشوری، تشدید برخورد با دستفروشان اطراف حرم مطهر، کلاهبرداری 2 میلیارد ریالی یک خیر قلابی از 100 نفر در قم و هفت خوان تقاطع 15 خرداد به سرانجام نرسید؛ تقاطعی که گره از کار مردم قم باز نکرد پرداخته اند.
کد خبر: ۲۴۶۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸ 15 June 2016
روزنامه همشهری 

این روزنامه در مطلبی با عنوان سرانه مطالعه در قم بالاتر از میانگین کشوری، به نقل از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آورده است: سرانه مطالعه در قم از میانگین کشوری بالاتر است و یکی از مزیت‌های قم این است که فرهنگ مطالعه در میان مردم این استان نهادینه شده است.

در خصوص فضای فرهنگی در قم هنوز احصا صورت نگرفته است. در قم فضای فرهنگی نسبت به جمعیت آن بیش از دیگر استان‌های کشور وجود دارد اما این مراکز در اختیار عموم نیست. در واقع اگرچه از نظر آماری سرانه فضای فرهنگی در قم بالاست اما به تشخیص واقفان و موسسان این حوزه، محدود به استفاده خاص و منحصر شده‌اند.

از دیگر عنوان های این روزنامه می توان به؛ تولیدات چندرسانه‌ای یا روحانی به 17 زبان زنده دنیا، بازار قم زیر نظارت بازرسان در ماه مبارک رمضان، وداع چاپخانه‌داران با شهرک چاپ و نشر، وضع نامشخص نماینده قم در لیگ یک فوتسال و بدمینتون قم در انزوا، اشاره کرد.

روزنامه 19 دی 

این روزنامه در خبری با عنوان کلاهبرداری 2 میلیارد ریالی یک خیر قلابی از 100 نفر در قم نوشت: در پی کسب خبری مبنی بر تأسیس صندوق قرض الحسنه و پرداخت وام بانکی در یک مرکز آموزشی، موضوع بلافاصله توسط کاراگاهان پلیس آگاهی استان مورد بررسی قرار گرفت.

سردار کاظم مجتبایی فرمانده انتظامی استان قم، اظهار داشت: پس از بررسی موضوع ظن مأموران به کلاهبرداری متهمه به یقین تبدیل و نامبرده دستگیر شد. وی در پوشش یک مدرسه پیش دبستانی تحت عنوان صندوق خیریه با شعار اینکه پس از دریافت مبالغی از شهروندان به آن‌ها تسهیلات قرض الحسنه می‌دهد، اعلام داشته با هر ۲ میلیون ریال واریزی مبلغ ۱۰ میلیون ریال وام پرداخت می‌شود.

از دیگر عنوان های این روزنامه می توان به؛ خریدهای بزرگ دایی از نفت تهران، افزایش 8 درصدی صدقات مردمی در قم، منوریل طرحی بود که پس از اجرا مطالعه شد، هشدار درباره پلمپ تعاونی های مصرف استان، تشدید برخورد با دستفروشان اطراف حرم مطهر، ایثار قم به جای پارسیس در لیگ کاراته بانوان کشور، اختصاص 350 میلیارد ریال برای تملک پروژه های عمرانی منطقه 4، واگذاری قانونی کاروانسرای دیرگچین قم با مشکل روبه رو شده است، هفت خوان تقاطع 15 خرداد به سرانجام نرسید؛ تقاطعی که گره از کار مردم قم باز نکرد، مسئول کمیته مسابقات هیات فوتبال استان قم: تیم ها بخواهند لیگ امید را برگزار می کنیم و معاون استاندار قم: جذب مشارکت های مردمی نیازمند شفاف سازی فعالیت های اقتصادی است، اشاره کرد.

روزنامه شاخه سبز 

این روزنامه در مطلبی به نقل از مدیرامورفرهنگی کمیته امداد استان قم نوشت: اجرای طرح قرآن در خانه برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد.

از دیگر عنوان های این روزنامه می توان به؛ تجمیع مطالبات عمرانی در شهر قم، ساماندهی قبور شهدای انقلاب در قم، تشدید برخورد با دستفروشان اطراف حرم مطهر، توجه به مسئله آبهای سطحی در طرح جامع منطقه هشت، برگزاری رقابت های قهرمانی و انتخابی جودوی قم در 2 رده سنی، پیام استاندار قم به مناسبت روز جهانی تجلیل از اهداءکنندگان خون، مشاهده و پرداخت قبوض برق با گوشی همراه در استان قم امکانپذیر شد، حضور جمعی از ایتام تحت پوشش کمیته امداد قم در ضیافت افطاری رییس مجلس و ضرورت استفاده از ظرفیت های فرش دستباف و صنایع دستی برای رونق اقتصادی در استان قم، اشاره کرد.

روزنامه ایمان

این روزنامه نیز به نقل از رئیس پلیس راهور استان قم، از ارسال پیامک به مالکان خودروهای توقیف شده خبر داد.

از دیگر عنوان های این روزنامه می توان به؛ پنج هزار کودک غیریتیم در انتظار حامی، آغاز عملیات بهسازی بوستان شهید محلاتی، مکانیزه سازی 10 پل عابر پیاده در سال جاری، ایجاد نهضت درختکاری و توسعه فضای سبز در قم، اطعام 18 هزار نفر از مددجویان در ماه مبارک رمضان، ادارات قم موانع اجرای اقتصاد مقاومتی را از بین ببرند، دو دهه در بخش زیرساخت های شهر قم عقب هستیم و اجرای طرح قرآن در خانه برای مددجویان تحت پوشش، اشاره کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار