همزمان با هفدهمین سال برگزاری آئین کوچه گردان عاشق در کل کشور برای سومین سال متوالی این آئین در استان قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۴۷۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲ 17 June 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از نمایندگی جمعیت امام علی(ع) در استان قم، همزمان با هفدهمین سال برگزاری آئین کوچه گردان عاشق توسط جمعیت امداد دانشجویی- مردمی امام علی(ع) استان قم شاهد برگزاری این آئین برای سومین سال متوالی خواهد بود.

در جریان برگزاری این آئین که به تأسی از سیره عملی زندگی مولا علی در یتیم نوازی و مهر به همنوع انجام می‌شود کیسه‌های مایحتاج حیاتیِ یک ماهِ خانواده‌های محروم در ماه مبارک رمضان تأمین شده و در شب‌های قدر به وسیله دانشجویان و اقشار مختلف مردم، بین این خانواده‌ها - که از قبل شناسایی شده‌اند - توزیع می‌شود.

سومین آئین کوچه گردان عاشق در قم برگزار می‌شود

همایش این آئین نیز روز پنجشنبه مصادف با هفدهم ماه مبارک رمضان از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور اعضای داوطلب جمعیت امداد دانشجویی - مردمی امام علی(ع) برگزار می‌شود.

در سومین سال برگزاری این آئین ۲۵۰ کیسه مایحتاج یک ماه خانواده‌های ساکن در مناطق محروم، با شعار «یک ماه بدون گرسنگی برای کودکان» توزیع می‌شود تا با تأکید بر شیوه عملی زندگی بزرگان دین به احیای اندیشه آنان در جامعه در خصوص دیگرخواهی و خدمت به همنوع بپردازد.

این آئین در سال ۷۸ برای نخستین بار توسط هفت دانشجو و با توزیع ۵۰ کیسه مایحتاج انجام شد، در سال ۹۳ تعداد این کیسه‌ها به ۵ هزار، در سال ۹۴ به ۷ هزار کیسه و در حال حاضر به بیش از ۱۰ هزار کیسه در سراسر کشور افزایش یافته است، آئینی که همه ساله برگزار می‌شود تا توجه مردم را به کلام هشداردهنده وحی در سوره ماعون، درباره لزوم توجه به دردمندان جامعه و ضرورت تلاش برای رفع بحران فقر و گرسنگی جلب کند.

علاقمندان برای حضور در این آئین و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره روابط عمومی جمعیت امداد دانشجویی - مردمی امام علی(ع) ۸۸۹۳۰۸۱۶-۰۲۱ و یا شماره روابط عمومی خانه ایرانی قم ۰۹۳۶۱۸۵۰۶۱۸ تماس حاصل کرده و یا به سایت http://kuchegardan.sosapoverty.org مراجعه کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار