حجت الاسلام رفیعی:
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه نماز را عبادت مشترک تمام ادیان الهی دانست و گفت: نماز آلایش و پالایش روح و درون انسان است.
کد خبر: ۲۴۷۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹ 18 June 2016
به گزارش تابناک قم، ‌ حجت‌الاسلام ناصر رفیعی، بعدازظهر شنبه در جمع زائران حرم حضرت معصومه(س) اظهار داشت: بسیاری از مردم نمازخوان هستند و به آن اهمیت می‌دهند ولی در برخی مکان‌ها مشاهده می‌شود که این توجه لازم وجود ندارد.

وی با بیان اینکه نماز عبادت مشترک تمام ادیان الهی است اظهار داشت: نماز سفارش همه پیامبران از حضرت آدم تا خاتم است و همه ادیان و حتی بت پرستان نیز نماز مخصوص برای بت‌هایشان داشته‌اند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه سستی در نماز باعث بی برکتی زندگی می‌شود، اضافه کرد: اگر یکصدم وقتی که برای ورود در فضای مجازی می‌گذاریم برای نماز بگذاریم بسیاری از کارها درست می‌شود.

وی افزود: نماز عبادتی پر تبلیغات است و روزی ۷۰ مرتبه در اذان و اقامه برای خواندن آن ندا داده می‌شود و همین مسئله برای بیان اهمیت این عبادت کافی است.

حجت الاسلام رفیعی نماز را عاملی برای جلوگیری از گناه برشمرد و اضافه کرد: حرمت شراب و قمار هم به خاطر همین مسئله دوری از نماز است و تارک نماز از نظر دین، کافر است.

وی به ذکر نمونه‌هایی از توجه بزرگان دین به نماز پرداخت و گفت: مرحوم قاضی می‌فرمودند که اگر کسی می‌خواهد در زندگیش گشایش ایجاد شود باید نماز اول وقت بخواند همچنین آیت الله مرعشی نجفی وصیت کرده بودند که جانمازی را که با آن ۷۰ سال نماز شب خواندم همراه با بدنم دفن کنید.

نماز باعث برکت در زندگی می‌شود

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) با بیان اینکه نماز آلایش و پالایش روح و درون انسان است اظهار داشت: نماز چیزی نیست که با آخوند و دولت سر کار داشته باشد نباید برخی به بهانه اینکه در فلان اداره کارشان را به تأخیر انداخته‌اند و یا وام به آنان نداده‌اند به خاطر لجبازی با دولت و ... نمازش را ترک و با آن قهر کند.

وی برکت دادن به زندگی را از جمله آثار مهم نمازخواندن دانست و اضافه کرد: نماز باعث نشاط درونی و ایجاد اعتدال و دوری از غرور در انسان می‌شود.

حجت الاسلام رفیعی تأکید کرد: هدف از زندگی رسیدن به سعادت است و سعادت هم با معنویت به دست می‌آید که نماز به عنوان ستون دین مهم‌ترین نقش را در تأمین این معنویت دارد.

وی اضافه کرد: زندگی بدون معنویت حیوانی است زیرا هدف ما این نیست که صبح تا شب کار کنیم و بعد هم تلویزیون ببینیم و تفریح کنیم و هیچ هدف متعالی نداشته باشیم.

این کارشناس مسائل مذهبی تأکید کرد: نماز اساس دین و باعث رشد معنوی است به همین دلیل هم روزانه ۵ مرتبه باید این عبادت را به جا بیاوریم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار