دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی برای پیشرفت کشور، گفت: 430 میلیارد تومان برای تولید در استان قم تخصیص‌یافته که می‌تواند زمینه تحقق‌بخش زیادی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی را فراهم سازد.
کد خبر: ۲۴۷۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵ 18 June 2016
به گزارش تابناک قم، سید حسن رضوی با اشاره به برگزاری جلسات اقتصاد مقاومتی در استان، اظهار داشت: جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم به‌صورت مرتب با حضور استاندار برگزار می‌شود و برنامه‌های ادارات مختلف برای سال 95 درزمینهٔ اقتصاد مقاومتی در این جلسات جمع‌آوری می‌شود.

وی ادامه داد: دستگاه‌ها و ادارات هر هفته به‌نوبت در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان شرکت می‌کنند و برنامه‌های خود را ارائه می‌دهند.

رضوی افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف ستاد اقتصاد مقاومتی استان، استفاده از ظرفیت اشتغال خارج از مجموعه‌های اداری مانند مشاغل خانگی، صنعت فرش، صنایع‌دستی و دام‌پروری که قبلاً تجربیات خوبی در این زمینه به‌دست‌آمده است.

وی بابیان این‌که این نوع فعالیت‌ها در پایین آوردن هزینه تولید اثرگذار است، خاطرنشان کرد: با اصلاح برخی از اساسنامه‌ها و آیین‌نامه‌ها این امکان وجود دارد که ما بتوانیم شرایط را برای اجرای شدن طرح‌های اقتصاد مقاومتی فراهم کرده و قیمت تمام‌شده را پایین بیاوریم.

دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم تصریح کرد: در بسیاری از زمینه‌ها مانند صنعت فرش، کفش، صنایع‌دستی و ... فرصت‌هایی است که می‌شود آن‌ها را احیا کرد البته برخی از این طرح‌ها از سال‌های گذشته اجرایی شده بوده اما به‌هرحال زمین‌گیر شده بودند که هماهنگی‌ها لازم برای اجرایی شدن آن‌ها صورت گرفته است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای ساماندهی بهتر ادارات درزمینهٔ اقتصاد مقاومتی، گفت: در بحث بهره‌وری قالب ادارات ما مشکل‌دارند و می‌توانیم در این زمینه کارهای فراوانی را انجام بدهیم، هم در نیروی کار و هم در منابع و سرمایه‌هایی که دارند و هم در بحث‌های اتلاف انرژی می‌توان گام‌های اساسی را برداشت.

رضوی هدف اقتصاد مقاومتی را سپردن کار به مردم عنوان کرد و ابراز داشت: این موضوع که دولتی‌ها بر روی اعتبارات، اجرا و هم بهره‌برداری دست بگذارند، این از ایرادهای اساسی که با روح اقتصاد مقاومتی تناقض دارد و باید این رویه اصلاح شود.

وی بابیان این‌که امسال 430 میلیارد تومان برای تولید در استان پیش‌بینی‌شده است، تصریح کرد: در مرحله بعدی هر سازمان و مجموعه‌ای در راستای بحث اقتصاد مقاومتی اعتبارات و تسهیلاتی را باید در نظر بگیرد.

منبع: قم فردا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار