شهردار قم خبر داد
شهردار قم گفت: احداث باغ پرندگان و آکواریوم شهری در برنامه احداث در شهر است و در این زمینه مکان‌یابی برای پروژه‌ها صورت گرفته است.
کد خبر: ۲۵۰۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷ 22 June 2016
به گزارش تابناک قم، سید مرتضی سقائیان نژاد ظهر امروز در حاشیه بازدید نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از پروژه‌های پل میثم، تقاطع سه سطحه عماریاسر و 15 خرداد، تقاطع امام علی و عماریاسر، رمپ و لوپ پل 9 دی، تقاطع سه سطحه شهیدان محمودنژاد، بلوار مرجعیت و منوریل قم، با بیان اینکه وحدت خوبی بین مسوولان و نمایندگان مجلس در قم وجود دارد، تصریح کرد: همه باید دست به دست هم دهیم با همکاری یکدیگر مسائل و مشکلات قم را در سطح ملی بررسی و برای رفع آن‌ها تلاش کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های شگرف قم در زمینه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: اگر همین ظرفیت‌های مهم به کار گرفته شود می‌تواند تحولی چشمگیر در قم ایجاد کرد، قم می‌تواند با حمایت‌های بیشتر گام‌های بلندتری در توسعه و پیشرفت بردارد.

سقائیان نژاد با اشاره به اقدامات شهرداری در زمینه‌های زیست محیطی اظهار کرد: خوشبختانه با تدبیری که صورت گرفت نهضت درختکاری در سطح شهر قم شروع شده و نزدیک به 500 لیتر آب و پساب پیش‌بینی شده که بتوان ظرفیت فضای سبز خوبی در قم ایجاد کرد که در این زمینه حجم زیادی درختکاری در ماه های اخیر انجام شده است.

وی ضمن دعوت از مردم برای همکاری در توسعه فضای سبز قم تصریح کرد: قم کمبودهای فراوانی در زمینه فضای سبز دارد، تلاش داریم هر سال بتوانیم سه مترمربع به سرانه فضای سبز قم اضافه کنیم و به استانداردها در این زمینه نزدیک شویم.

شهردار قم با اشاره به پروژه‌های تفریحی آینده شهرداری قم، نیاز به توسعه فضاهای تفریحی در این شهر را مورد توجه قرار داد و گفت: قم در زمینه‌های تفریحی و گردشگری نیز نیازمند توسعه خدمات است که در این زمینه پروژه‌هایی در شهر تعریف شده است.

وی با بیان اینکه دو پروژه باغ پرندگان و آکواریوم در دستور کار احداث در شهر است، افزود: با مطالعاتی که صورت گرفته بوستان غدیر به عنوان محل احداث باغ پرندگان در نظر گرفته شده بود اما با بررسی که دوباره انجام شد بلوار شهید آوینی برای این پروژه انتخاب شده است.

سقائیان‌نژاد ظرفیت سازی در حاشیه بلوار مرجعیت و فضاهای بکر شهر را مورد توجه قرار داد و گفت: با توسعه تفرجگاه‌ها در شهر می‌توان ظرفیت خوبی برای شهر ایجاد کرد و قابلیت‌های گردشگری قم را افزایش داد، تا مردم در کنار جنبه‌های زیارتی بتوانند از جنبه‌های تفریحی و سیاحتی نیز بهره‌مند شوند.

وی با تاکید بر اینکه تا پایان سال 95 چند پروژه بزرگ شهری به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: اتمام این پروژه‌ها بخشی از مشکلات شهر را کاهش خواهد داد و رضایتمندی مردم را به دنبال خواهد داشت.

شهردار قم با بیان اینکه تمام پروژه‌هایی که امروز بازدید شد تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید، خاطرنشان کرد: برای تعریف پروژه‌های جدید با برنامه پیش می‌رویم تا مشکلات و معضلات گذشته تکرار نشود، تمام پروژه های نیمه کاره نیز در مرحله افتتاح قرار دارند و طبق زمانبندی مشخص شده تا پایان سال راه اندازی خواهند شد.

وی با اشاره به وضعیت پروژه‌های قطار شهری خاطرنشان کرد: مترو در وضعیت خوبی پیش می‌رود و مراحل نهایی تکمیل منوریل نیز در حال ادامه است.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه سعی داریم فاز نخست منوریل را نیز تا پایان سال به بهره برداری برسانیم، به ابعاد مختلف این پروژه در قم اشاره کرد و افزود: عمده خط منوریل آماده شده و اجرای ایستگاه‌ها در حال انجام است و دو واگن منوریل نیز در اختیار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم با دو واگن منوریل را راه اندازی کنیم امکان افتتاح تا پایان سال وجود دارد اما عملاً با دو واگن امکان استفاده کامل از آن وجود نخواهد داشت.

شهردار قم تصریح کرد: اگر 10 واگن جدید به سیستم منوریل اضافه نشود با همین امکانات پروژه راه اندازی خواهد شد و در صورت اضافه شدن، آماده افتتاح این خط به طول 4.7 کیلومتر هستیم.

وی با اشاره به برنامه شهرداری برای ادامه مسیر پروژه منوریل خاطرنشان کرد: پس از افتتاح این خط تا میدان مطهری، بسته به نظر و خواست مردم در خصوص ادامه پروژه تصمیم گیری می‌کنیم.

سقائیان‌نژاد تصریح کرد: نظر کارشناسان و خواست مردم تعیین کننده وضعیت ادامه پروژه یا توقف آن را خواهد بود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
خواهشن باغ پرندگان رادرورودی شهرجعفریه به قم بیارید.به خاطرخدا وزیبای شهر..واقعااین بلاتکلیفی زمین های قلعه صدری ودامشهر ورودی شهر راخراب کرده/درشهرمقدس مشهدازسمتی که امام رضاتشریف اوردن زیباش کردن ولی درقم برعکس بلوارحضرت معصومه هیچ رسیدگی نمیشه
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
آقا چقدر حرف کمی عمل آخه تا منوریل افتتاح بشه که باید دوباره بازسازی بشه مسئولین بجنبید بیت المال را بیهوده هزینه نکنید یک روزی باید جواب بدهید مگه روزی که خواستید منوریل را در قم بیاورید نظر مردم را خواستید حالا که توی کار گیر کردید وتوان انجام آنرا به هر دلیل ندارید روی آوردید به نظر مردم.چند سال دیگه باید صبر کرد بابا قم هم شهر است چه ایرادی داره که منوریل داشته باشه لطفا افتتاح کنید حسته شده ایم
یک قمی
|
Germany
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
در خصوص ادامه پروژه به درخواست مردم تصمیم گیری میکنید؟؟ پس این همه ستون و هزینه اون سمت حرم ؟؟ نمیدونم بخندم یا گریه کنم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار