کارخانه‌های ایرانی باید بهترین کیفیت را تولید کنند و مردم به‌سمت مصرف کالای داخلی سوق پیدا کنند، خرید کلنگ از کشور چین موضوع تأسف‌آوری است که باید جلوی آن را گرفت.
کد خبر: ۲۵۰۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۶ 22 June 2016
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سبحانی ظهر امروز در جلسه تفسیر سوره مؤمنون که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد، اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های انسان‌های مؤمن این است که از خدا می‌ترسند و این ترس همراه با حس عظمت طرف مقابل است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آثار و برکات ایمان به خدا افزود: ایمان به خداوند یکی دیگر از خصوصیات انسان‌های مؤمن است و کسانی که به آیات الهی ایمان دارند از مؤمنان هستند و در مسیر رضای الهی گام برمی‌دارند.

آیت‌الله سبحانی با یادآوری حدیثی از رسول خدا(ص) بیان کرد: "من از امت خود می‌ترسم از اینکه به خداوند شرک پیدا کنند،" منظور از شرک بت‌پرستی نیست بلکه شرک خفی است که منظور عملی است که برای غیر خدا انجام شود و ریا باشد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه امیرالمؤمنین(ع) فرمودند علم از جهل است مگر آنکه انسان به آن عمل کند، تصریح کرد: امکان دارد انسان در دوران جوانی با عمل صالحی که انجام داده بهشتی باشد اما در آخر عمر در مسیر گناه قرار بگیرد و اهل جهنم شود.

وی گفت: در دوران پیش از انقلاب برخی افراد کتاب‌های مفیدی نوشتند اما در آخر عمر مرتد از دنیا رفتند، از خداوند بخواهیم که اعمال ما خالص و تنها برای رضای الهی باشد. انسان باید برای نعمتی که از سوی خداوند به وی رسیده است زکات بدهد و خداوند را بابت نعمت‌های الهی شاکر باشد.

آیت الله سبحانی با ابراز اینکه دین اسلام برای زندگی انسان‌ها برنامه دارد، اضافه کرد: دادن صدقه و ارتباط با مردم یکی از موضوعات مورد تأکید اسلام است که باید همواره مورد توجه باشد، دین اسلام بر اجتماع و ارتباط مردم با یکدیگر ارزش قائل شده است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه عنوان کرد: امروز شرایطی ایجاد شده که مردم کالای خارجی خریداری می‌کنند که باید به‌عکس این موضوع باشد و کالای داخلی به‌قدری قوی باشد که مردم گرایش به خرید کالای داخلی داشته باشند.

وی با اشاره به لزوم حمایت از تولید داخلی تصریح کرد: کارخانه‌های ایرانی باید بهترین کیفیت را تولید کنند و مردم به‌سمت مصرف کالای داخلی سوق پیدا کنند، خرید کلنگ از کشور چین موضوع تأسف‌آوری است که باید جلوی آن را گرفت.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار