رئیس مرکز بهداشت قم:
رئیس مرکز بهداشت قم گفت: با تشدید نظارت‌های بهداشتی از اول ماه رمضان امسال تاکنون بیش از چهار تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در قم کشف و معدوم شد.
کد خبر: ۲۵۰۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۱ 25 June 2016
به گزارش تابناک قم به نقل ازمرکز بهداشت قم، مرتضی آقاحسنی با اشاره به اینکه نظارت‌های بهداشتی بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی هم‌چنان به شدت ادامه دارد اظهار کرد: در همین راستا تعداد 208 مورد نمونهبرداری انجام شد که 158 مورد آن اختصاص به مواد غذایی مصرفی در ماه مبارک رمضان دارد.

وی اضافه کرد: میزان زولبیا و بامیه خارج شده از سطح عرضه و مصرف به 797 کیلوگرم، آش و حلیم 124 کیلوگرم و سایر مواد غذایی سه هزار و 372 کیلوگرم است که در مجموع چهار هزار و 293 کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف توقیف و معدوم شده است.

رئیس مرکز بهداشت قم افزود: شش اکیپ نظارت های ویژه ماه رمضان به صورت روزانه فعالیت می‌کنند که در این مدت تعداد دو هزار و 425 مورد بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، اماکن بین راهی و 474 مورد نظارت بر مراکز تهیه و توزیع آش، حلیم و قنادی ها صورت پذیرفته است.

آقاحسنی با اشاره به شناسایی مراکز متخلف گفت: با حساسیت و نظارت های دقیق کارشناسان تعداد 22 مرکز متخلف شناسایی و به مراجع قضایی معرفی و 172 مورد اخطار بهداشتی صادر شده است.

وی بیان کرد: با توجه به قرار گرفتن در فصل گرما و استقبال عمومی از استخرها بعد از افطار نظارت بر وضعیت بهداشتی استخرهای سطح شهر و کنترل دقیق آنها نیز در این ایام شدت گرفته است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار