معاون شهردار قم خبر داد
معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم از پیش‌بینی خرید 100 واگن برای خط اول متروی قم خبر داد.
کد خبر: ۲۵۲۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۵ 27 June 2016
به گزارش تابناک قم به نقل روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا قاری قرآن با اشاره به وضعیت پروژه مترو اظهار کرد: خوشبختانه پروژه متروی قم از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده و حفاری بخش زیادی از خط A این پروژه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه خط A مترو قم در دو فاز در حال اجراست، تصریح کرد: حفاری فاز نخست پروژه به طور کامل انجام شده و مراحل حفاری فاز دوم نیز در حال انجام است.

معاون شهردار قم با بیان اینکه فاز نخست مترو از ایستگاه قلعه کامکار تا ایستگاه میدان مطهری است، خاطرنشان کرد: فاز نخست پروژه به طول 4.7 کیلومتر دارای 6 ایستگاه است.

وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی انجام شده، شهرداری قم سعی دارد در افق 96، فاز نخست پروژه مترو را راه‌اندازی کند، خاطرنشان کرد: در فاز نخست سه ایستگاه از 6 ایستگاه افتتاح می‌شود و مابقی در حد اسکلت به مرور تکمیل خواهد شد.

قاری قرآن با اشاره به پیش‌بینی خرید 100 واگن برای پروژه مترو، افزود: در صدد هستیم ظرف دو ماه آینده قرارداد خرید این واگن‌ها را منعقد کنیم که اگر این کار صورت گیرد تا پایان سال 96 پروژه راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اعتبار پیش‌بینی شده برای تکمیل خط A  مترو تصریح کرد: خط A بین 1500 تا 2000 میلیارد تومان اعتبار نیازمند است که در فاز نخست 500 میلیارد تومان اعتبار هزینه خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار