رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن گفت: نزول فرشتگان به زمین و قرآن در شب قدر سبب می‌شود دعا در این شب به اجابت نزدیک‌تر باشد.
کد خبر: ۲۵۲۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۰ 27 June 2016
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام صادق یوسفی‌مقدم با اشاره به فرارسیدن شب قدر اظهار کرد:‌ شب قدر از مهم‌ترین شب‌ها است که در طول سال واقع می‌شود، بنابراین قلب ماه رمضان را باید شب قدر دانست.

وی خاطرنشان کرد: خداوند در شب قدر سرنوشت انسان‌ها را تقدیر می‌کند، امام باقر(ع) در بیانی فرمودند سرنوشت انسان‌ها در سال در شب قدر رقم می‌خورد، طاعت و معصیت، روزی و رزق انسان‌ها و هر چه در طول سال برای انسان پدید می‌آید، در شب قدر ثبت می‌شود.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن با بیان اینکه دعا و نیایش به درگاه خدا در سرنوشت انسان مؤثر است، گفت: دعاها و راز و نیاز به درگاه خداوند در این شب سبب می‌شود از سرنوشت بهتر و آینده باسعادت برخوردار شویم، بنابراین سفارش شده انسان در شب قدر احیا بدارد و به قرائت قرآن، اقامه ‌نماز و دعا کردن به درگاه خداوند بپردازد.

وی عنوان کرد:‌ اگر انسان‌ها در طول سال دست به دعا و نیایش به درگاه خداوند بردارند و درخواستی از خداوند داشته باشند، خداوند در طول سال این درخواست‌ها را اجابت می‌کند ولی در شب قدر، دعا به اجابت نزدیک‌تر است.

یوسفی‌مقدم با اشاره به فضیلت‌های شب قدر گفت: قدر شبی است که قرآن در آن نازل شده و نزول کتاب‌های آسمانی بر اساس روایات در شب قدر صورت گرفته، از طرفی دیگر بسیاری از فرشتگان در شب قدر به زمین نازل می‌شوند، این موارد سبب می‌شود دعای انسان در شب قدر به اجابت نزدیک‌تر شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار