عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) جعل را یکی از آسیب‌های دین برشمرد و گفت: متأسفانه حتی روضه‌های جعلی در سال‌های اخیر درست شده و برخی از آنها از صدا و سیما هم پخش می‌شود.
کد خبر: ۲۵۲۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳ 28 June 2016
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی در جمع زائران حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه گفته می‌شود در زمان ظهور امام زمان(عج) گویا دین جدیدی عرضه می‌شود، اظهار داشت: این به خاطر آن است که آنقدر تفسیر نادرست از قرآن شده و قضاوت‌ها از مسیر صحیح خارج شده است که تصور می‌شود دین جدیدی آمده است وگرنه امام زمان(عج) چیزی جز اسلام را پیاده نخواهند کرد.

وی افزود: یکی از دیگر آسیب‌های دین دادن نسبت‌های نادرست است؛ امروز در بحث مهدویت حتی برخی متدینین به مسائلی گرایش می‌یابند که باعث تأسف است، ادعاهای نادرست درباره مهدویت می‌شود و می‌گویند باید ظلم و جنایت زیاد شود تا امام بیاید و با این بهانه با حکومت اسلامی و نظام اسلامی مخالفت می‌کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: این‌هایی که در ایران و عراق با تولید سی دی به اسم یمانی و دجال و ... برخی افراد را تطبیق می‌کنند و برخی را فریب می‌دهند انحراف دارند.

وی گفت: ای مردم از عالم و مرجعیت جدا نشوید و دین را از آنان بگیرید زیرا امام عسگری(ع) فرمود «این عالمان هستند که مرزبانان دین هستند».

حجت الاسلام رفیعی اضافه کرد: امام علی(ع) که در مقابل اشک یتیم می‌لرزید در نهروان صدها نفر را کشت و بر زمین ریخت زیرا این‌ها قاری قرآن و حافظ بودند ولی با نام دین، دین را از بین می‌بردند و در آن انحراف درست کرده بودند.

وی با بیان اینکه دین سالم دینی است که در آن غلو و بدعت و جعل تاریخ و... و. نباشد، ادامه داد: در همین ده، بیست سال اخیر چقدر مسائل نادرست به دین بسته‌اند و حتی روضه دروغ جعل کرده‌اند.

این کارشناس مسائل دینی اضافه کرد: متأسفانه برخی مواقع این روضه‌های دروغ از صدا و سیما هم پخش می‌شود که باید از صدا و سیما انتقاد شود تا این مسائل پخش نشود.

وی با بیان اینکه یکی از آسیب‌ها جعل است که متولی هم کمتر دارد، افزود: دین سالم دینی است که منبع آن قرآن و سنت باشد و دین اقامه شود و تا آخر هم پایدار بماند؛ اینکه ابراهیم(ع) به فرزندانش گفت مسلمان بمیرید و یوسف(ع) می‌گفت خدایا کاری کن من مسلمان بمیرم به همین دلیل است.

حجت الاسلام رفیعی گفت: کسانی بودند که در اواخر عمرشان منحرف شدند مثلاً عمروعاص در ۵ سال آخر عمرش منحرف شد بنابراین پایداری در دین بسیار مهم است.

وی تأکید کرد: در سلامت جسم و خانواده در کشور زیاد کار شده، در بهداشت فردی، سلامت مواد غذایی و ... بحث شده و گفتمان آن وجود دارد و وزارت بهداشت روی سلامت جسمی حساسیت دارد متولیان دین هم باید روی سلامت دین کار کنند و اجازه ندهیم دین آسیب ببیند زیرا اگر دین آسیب دید دنیای مردم نیز آسیب خواهد دید.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار